01-05-2010-11:53:57
Hej
Jeg står og skulle sejle til norge med min Mini i morgen tidlig. Nu har den imidlertid besluttet sig for at lave bøvl. Er i aalborg og kunne virkelig godt bruge et ekstra par øjne og hænder med lidt viden.
Problemet er følgende.
Min motro (MG metro med hiff 44 karb) mister trækkraften under acceleration, og ligeledes his jeg bare giver den gas i tomgang. Er næsten 100 procent sikker på at det er et problem med benzin tilførslen. Har prøvet at pille luftfilteret af for at se om det er kollapset, har også prøvet at pille filteret ud af benzinpumpen og rense det. Men ingen af delene har hjulpet!
Nogle der har forlsag eller som har lyst til at kigge?
Jeg er i Aalborg nu, du kan ringe på 28 26 45 50. Lover ikke at jeg kan hjælpe, men kan da kigge på det :)
Mvh Rasmus
Rasmus Holst
Svaret d. 01-05-2010-12:05:16
Og så kører den igen. Meddelt fra yderst pålidelig kilde :-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 01-05-2010-19:02:05
en gyser hvad var fejlen :-O
austin7
Svaret d. 01-05-2010-19:35:38
Noget udfældet fra benzinen. Bussemandsværks lignende etellerandet snot i strålerøret, så vidt jeg ved.
Men ``skrue`` så det live, så han ved bedre! :-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 02-05-2010-11:28:18
Hej Beklager at jeg aldrig fik svaret. Det blev lige lidt hektisk! Men mange tak for tilbudet ellers :)
Som Carsten skriver var der kommet noget skidt i strålerøret. kunne ikke få det op så måtte bare presse det ned i svømmerhuset igen. Startede bilen og den gik helt som den skulle. Jeg kørte hele vejen fra Aalborg til Frederikshavn og fik bilen på færgen. I oslo kørte jeg ca 1 km og fik igen problemer! Så måtte lave samme ``reperation``. Lader til at der ikke er andre måder at få det ud på end ved at adskille karburatoren :( Nogle forslag?
skrue
Svaret d. 03-05-2010-08:44:37
Måske kan man trække det op med en kanyle?
Der må være et apotek i nærheden... :-)
julianfalck
Svaret d. 03-05-2010-10:10:42
Ja, måske ikke så dårlig en ide, Julian. Hvis bare man kan få sluttet tæt ned mod strålerøret, kunne undertryk måske suge snottet op.
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 03-05-2010-11:00:08
Hvad med trykluft den anden vej og så samle bussemanden op fra svømmerhuset?
Mhknudsen
Svaret d. 03-05-2010-12:08:48
Der sidder en HIF på, så den skal afmonteres, for at rense svømmerhuset, ellers rigtigt nok da. ;-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 03-05-2010-12:16:14
Har ikke så meget erfaring med HIF, endnu! ;-)
Mhknudsen
Svaret d. 03-05-2010-12:30:13
okay, måske jeg skulle prøve en af de to ting inden jeg begynder at demontre den. Er der noget dernede som kan gå i stykker hvis jeg fx stikker en nål derned eller giver den et skud med en kompressor?
skrue
Svaret d. 03-05-2010-12:38:54
okay, måske jeg skulle prøve en af de to ting inden jeg begynder at demontre den. Er der noget dernede som kan gå i stykker hvis jeg fx stikker en nål derned eller giver den et skud med en kompressor?
skrue
Svaret d. 03-05-2010-12:39:04
...okay så det er kun det med at suge jeg skal prøve så?
skrue
Svaret d. 03-05-2010-12:40:43
Tvivler stærkt på at du kan skabe nok sug med en kanyle til at få bussemanden suget op..
Men hvis du blæser den anden vej, vil gøjen helt sikkert forsvinde fra strålerøret - for en tid.
Den kan jo nok finde tilbage hvis den løsner sig fra sin nye plads...
Mhknudsen
Svaret d. 03-05-2010-12:43:21
det ville jo afhænge lidt af hvad det her ``snot`` betår af, hvis du har en nål siddende på og snottet er af snot agtig konsistens, må man kunne suge den ud sådan lidt stil med en fedtsugning... ;-)
Jeg ville passe på med trykluft, det er ikke sikkert at svømmeren står rigtigt bagefter.
Men det tager da kun en lille time`s tid at pille karburatoren af manifoldet også bunden af og gøre rent...?
julianfalck
Svaret d. 03-05-2010-13:35:31