Kobling

18-04-2010-18:22:10

Hej jeg har lige skiftet kobling på min mini, da den var begyndt at glide i koblingen og efterhånden var blevet træls at få i gear.
Jeg har skiftet kobling+leje+pakning bag svinghjul, men den virker stadig ikke. Jeg er i tvivl om det er et justeringsproblem eller om det måske skyldes en defekt slavecylinder.
Jeg synes efterhånden snart jeg har forsøgt alt mht. til justering.
Hvis der er en der ligger inde med nogle gode ideer vil jeg meget gerne høre nærmere. Tror jeg bestiller en ny slavecyl i morgen, så er den da udelukkket som årsag til fejlen.

Søren

Og du har justeret stoppet til 0,5 mm nede på koblingsdækslet?
Slid i diverse krydspinde kan gøre at pinden i slaven ikke er lang nok, og slaven så skal hen og virke på et stykke, hvor den er rustet i boringen, kan det knibe med at udløse koblingen. Så en ny slave er nok vejen frem.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-04-2010-19:15:27

Ja jeg har justeret stoppet til 0,5 mm. Men jeg kan nu ikke forstå at dette mellemrum ikke skal være større. Jeg er lidt i tvivl om hvor meget

Søren

Svaret d. 18-04-2010-21:09:20

den store møtrik nede ved armen på koblingsdækslet skal spændes. Den sidste møtrik der sidder er vel til at spænde kontra med.

Søren

Svaret d. 18-04-2010-21:14:20

Nemlig. Den er til kontra.
Den jeg tænker på, er den lille bolt, der sidder halvvejs oppe på dækslet. Den som armen støtter mod, når koblingen er sluppet.
Den store møtrik skal skrues ind mod dækslet, med pedalen trådt ned. Spilleruumet skal helt væk, og så en sjettedel længere ind.
Jeg mener Boman har nævnt, at man sagtens helt kan undvære den.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 19-04-2010-00:22:58

jeg bruger den ikke, ingen problemer...altså udtrykker stoppet. :-)

julianfalck

Svaret d. 19-04-2010-09:10:42

Hejsa! har prøvet et lignende problem... den slange der går ned til din slavecylinder kan være stoppet til pga. den ikke sidder 100% lige. (Den må ikke sno sig overhovedet!) så lukker gummiet sig nemlig stille og roligt sammen.
Det kan ihvertfald være en mulighed.

Mvh
H.C. Hansen

H.C. Hansen

Svaret d. 19-04-2010-18:16:52

Tilbage