High torque starter motor

29-03-2010-10:33:53

Er på udkig efter en stærkere starter til 85 heste så min bil starter bedre når kold ? har fundet high torque starter hos moss. uk men vil lige høre om der er nogen som evt har en liggende? eller bare erfaring med dette
Skal lige siges den starter når kold efter tre fire drej og når varm lige med det vuns !
men vil gerne den starter lige med det vuns hvergang.:-)
Ha en rar dag :-)
venligst
Daniel.

daniel75

prøv med en motor varmer :-P

austin7

Svaret d. 29-03-2010-12:10:10

ja eller olie/benzin-fyr! det er ikke noget man ser så tit i en mini! ;-)

H.C. Hansen

Svaret d. 30-03-2010-09:17:56

hahah ja det ku være sjov men ville gerne vide noget om starteren om det vil hjælpe eller om det er normalt de ikke starter første gang når de er kolde?
Ha en rar dag
Daniel.

daniel75

Svaret d. 30-03-2010-09:27:24

Hej
Har man startproblemer, der ikke umiddelbart kan forklares,
er det en god ide, at måle hvor meget spænding der er på
tændspolen når starteren aktiveres, det er ikke unormalt,
at spændingen er for lav, så der ikke bliver nogen gnist.
10,5 volt er minimum, måles ved at tage en ledning fra til fordeleren, så motoren ikke går igang. Er bilen af nyere dato,
kan der være indskudt en formodstand, og er det noget andet.
Er spændingen for lav, kan der indskydes et hjælperelæ.
Venlig hilsen
Peter

Pemo

Svaret d. 30-03-2010-09:46:44

Okay tak for det .
for har lige købt bilen og den kører fantastisk men starter ikke første gang når kold og ham som har sat bilen i stand sagde jeg skulle prøve med en High torque starter men er stadig meget ny og vil gerne lige høre andres mening inden jeg prøver dette.
ha en rar dag
Daniel.

daniel75

Svaret d. 30-03-2010-09:59:32

Hej.

Her du tilfældigvis elektronisk tænding monteret?
efter jeg monterede det, kan den godt finde på i kold tilstand, at de første 2-3omdrejning virker drøje som om batteriet er næste fladt, eller den får modstand.
Men så kommer den igang med et fint lille vroom, og den går som en mis i silke.
Tændingen vil jeg synes står fuldstændig perfekt, og min bil har aldrig gået så godt... ingen banken eller pinking eller noget.
Men det kan jo være at når vakuum ikke har fat står den al for sent, og det har den jo ikke før motoren går igang. det er et spørgsmål til de kloge??? ;-)

men jeg er glad, og nysgærrig...

julianfalck

Svaret d. 30-03-2010-12:38:17

Hej JF
Jeg er ved faktisk ikke om det er elektrisk tænding men ved 3-4 drej når kold og med lidt choker kommer der også her et vroom og hun er startet og kører som en drøm!! og når den stadig er varm siger hun vroom med det samme !:-)..
Men må da lige undersøge om det er elektrisk tænding.?
Daniel.

daniel75

Svaret d. 30-03-2010-12:55:23

Hej Daniel75

Jeg har GODE erfaringer med en high torque starter. Jeg har en kompression på 11,2:1 i min A+ motor og den er umulig at vride igang med en standard startermotor.
Ydermere er det utroligt vigtigt at forbindelserne til din stel og din + fra batteriet er helt optimale.

For ikke at miste for meget i kablerne har jeg endda sat dobbelt kabel på fra relæet og til starteren og 3 stelkabler til motoren. Og det gav en mærkbar effekt.
Held og lykke med projektet
:)

Anders E

Svaret d. 11-04-2010-23:32:46

jeg fandt iøvrigt ud af hvad der var skyld i min drejer langsomt, det er sgu lidt pinligt, men man skal rense og bruge rene nye skiver på kabel terminalen på starter motoren. ellers har den ikke ordenlig fat, og drejer å nogengange lidt langsomt... :-)

julianfalck

Svaret d. 12-04-2010-08:59:56

En ny omgang tændrør plejer også at virke, men mener nu det er helt normalt med et par omgange, den skal jo lige ha` hældt noget benz indenbords den kan starte på ;-)

rød1000

Svaret d. 12-04-2010-22:32:44

Hej rød1000.

bare lige for en god ordens skyld, det er når den drejer trægt, som hvis der var meget lidt strøm på batteriet, men ikke på grund af det... :-)

julian

julianfalck

Svaret d. 13-04-2010-09:12:36

Tilbage