kompression

25-03-2010-09:06:59

hey jeg har en 1275 a+ motor som jeg gerne vil smide en 286 knast i men vil samtidig også godt op og ha en kompression på 12:1 og samtidig køre jeg med et 1.5 vippetøj mit spørgsmål er så når min motor er en 1275 skal der jo fjernes en del af topstykket for at komme op på 12:1 i kompression vil ventilerne så gå på stemplerne eller kan det sagtens lade sig gøre det skal siges jeg køre ikke med plane stempler men de originale med en lille skål eller hva man skal kalde det

zeemax mini

Så højt behøver du ikke gå i kompression. 10,5-11,5 er heller ikke så ringe endda ;-)
Men hvor meget der skal høvles af, afhænger også af om du modificerer topstykket. Hvilket du så absolut burde, for at få mere ud af knasten.
Har prøvet en A+ med 286 graders knast, der slet slet ikke var nær så kraftfuld som en 1330 med Piper 270 knast med modificeret top.
Ud over det var de nogenlunde ens.
Men mon ikke det er henad 2,5 mm, du skal have af? Så må du sgu til at måle! ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 25-03-2010-12:27:36


okay du ved altså ikk helt om ventilerne kan være der hvordan fanden finder jeg lige ud af det den kan jeg ikk lige dreje ved den løfter næsten 3mm ved tdc mon jeg kan regne det ud på den måde????? så bare regne ud hvor meget der skal af og så måæe dydben af kammeret i topstykket så trække de mm fra der skal fjernes og så se om ventilerne stadig bliver i kammeret så er der så lige det med hvor tyk toppakningen er når men hvis der lige er nogen derved hvordan man lige regner det ud så skriv lige for jeg vil gerne op på 12:1 i kompression

zeemax mini

Svaret d. 25-03-2010-20:06:28


Mon ikke der dukker en af de kloge gutter op?
Hvis der skal pløjes evt.2,5 mm af, og med knastens løftehøjde, så kommer ventilerne da længere ned end pakfladen.
Men de må kunne være der. 3 mm ved overlap ved TDC, så skal knasten godt nok skynde sig, hvis ventilerne skal ``nå`` stemplerne, inden de forsvinder ned i dybet.
Hvad er gradtallene?

Carsten.

jelshøj

Svaret d. 25-03-2010-20:26:59


Hej Z

Hvad skal du bruge de 12:1 til ????????
Hvis du har tænkt dig at brugen det til gade brug, så holder din motor IKKE længe.

Husk, hvis du skal ha noget ud af de 12:1 skal du ha pengepungen op af lommen. :-)

Eller er det som at pisse i bukserne i frost vejr, det varmer kun i kort tid. og bliver hurtig koldt igen.

MH Paw

wap

Svaret d. 25-03-2010-20:33:30


Tilbage