undertryk i motor

21-03-2010-21:07:31

Har lige lagt en motor i mini, men kan den køre, Nej. Der er nye pakninger og pakdåser i, men den danner undertryk, smider olie ud at det lille hul i bunden af koblinghuset, der udover kan den ikke suge benzinen til sig fra karburatern, kompresionen (ved ikke hvordan det staves)er helt skidt på cyl 1 og 2 dog er de to ens. Så er spørgsmålet om det er Topstykket det er galt med eller stempelringe der er smuttet, hvad er jeres bud. jeg heller lidt til at det undertryk der er, er skyld i at olien kommer ud når man køre på starten.

frank

minibisse

Du mener overtryk i bundkarret, ikke ?
Det kunne godt tyde på, at stempelringene er utætte, så kompressionen ryger nedenud.
At der løber olie ud i bunden af koblingshuset, er pakningen bag svinghjulet, der lækker.
Det kan den sagtens gøre, uden at der er decideret overtryk i bunden.
Men den skulle jo nok kunne suge benzin ind, og starte på de øvrige cylindre.
Du har styr på tændrørsledningerne.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 21-03-2010-21:52:14


Ja tændningen er der styr på og ja jeg mener overtryk. Pakdåsen bag svinghjulet og pakninger er hel nye, og det er pæn sjat olie der kommer ud bare ved at køre et par omgange på starten. Men der er nok ikke anden vej end af få fat på en anden motor i stedet for denne.

frank

minibisse

Svaret d. 22-03-2010-09:01:59


Jeg har engang modtaget en refurbished motor fra england hvor skrabe ringene manglede på cylinder 2 og 3, hvilket resulterede i olien blev skubbe op igennem åndehullet og svinede det hele til plus at det lød somom den kun kørte på 2 cylindre.. så det kan man altså komme ud for, at det er en eller anden praktikant der har samlet den...

julianfalck

Svaret d. 22-03-2010-09:24:27


Der må nu være et eller andet helt galt, for et par omgange på starteren kan sgu da ikke opbygge så meget tryk allerede. Det lyder godt nok sært.
Man skulle tro, der var gået en endeprop i en oliekanal??
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 22-03-2010-11:21:58


Ja det er en mærklig motor som er meget syg, jeg syntes også det er mærklig at olien kommer ud i bunden af koblingshusen (det hul der sidder en split af en art i gennem), bare ved et par omgange på starteren. 10 sec på starteren og der ligger olie sø på ca 5-6 cm i diameter på gulvet.

frank

minibisse

Svaret d. 22-03-2010-12:10:26


Tilbage