HS4 eller HIF38 carb?

19-03-2010-17:28:07

Hvilken en af de to modeller er bedst til en 1000 ccm?

Og hvorfor?

-Benze

benze

Den du har er den bedste! ;-)
HIF´eren har en lettere afrundet kant på indsugningssiden, det hjælper på luftstrømmen, når den skal indenbords. Men det kan jo klares med noget tragtværk på en HS4.
At så placeringen af svømmerhuset på en HIF er mere ideelt placeret, når du drøner rundt om hjørnerne, er jo en anden ting. Men HS´eren kan jo ikke have været helt åndssvag, siden den er blevet brugt så mange år.
Hvis du har en HS, ville jeg altså ikke bruge kroner på en HIF, men sådan er vi jo så forskellige.
Og hvad flow angår, kan en HS godt modificeres en pæn del.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 19-03-2010-18:36:09


Hvad for et af disse to sæt er så bedst?
http://www.minisport.com/mini-spare-parts/info_T-KTK01.html
eller
http://www.minisport.com/mini-spare-parts/info_TKTK01L.html

benze

Svaret d. 20-03-2010-20:58:46


Godt spørgsmål, men jeg syntes det virker en lille smule suspekt, at samle et tuningssæt, der dækker alle motorstørrelser. De skal altså være usandsynlig heldige, hvis den tilhørende nål/fjeder kombination passer alle motorer.
Jeg forstår ihvertfald godt, at de anbefaler en lille tur på et rullefelt for optimering ;-)
Bortset fra det, ser sættene ganske ens ud.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 20-03-2010-21:09:48


så din konklusion er at begge kit virker til at være nogle lorte kit?

benze

Svaret d. 21-03-2010-07:41:14


Haha! Nej, sådan behøver du ikke opfatte det. Jeg skal da gerne indrømme, at jeg ikke selv har lagt mine klamme hænder på et af dem, men har dog set nogle af de stumper, der er i sådan et sæt. Det var ikke imponerende kvalitet.
Evt. kan du prøve at tjekke Minispares sæt ud. De virker mere seriøse med stumperne.
Ellers skal du vælge det, der passer til din motor. Der er jo lidt forskel på pakningerne til henholdsvis HS og HIF karburatoren.
Og en anden nål koster jo ikke alverden, hvis der skal eksperimenteres en smule.
Minispares udstødning er også RC40´eren. Jeg ved ikke hvad Minisports udstødning er for noget.
mvh.Carsten.

jelshøj

Svaret d. 21-03-2010-10:30:40


Jeg har haft et par HS4 nu, og er gladere for min HIF38, som jeg har nu.
Svømmeren i HS4 kan sætte sig fast så der sprøjter benzin ud over det hele og ned på udstødningen osv. ikke så fedt på langture...
Plus efter et par adskilninger af hs4 har jeg på begge mine oplevet at svømmehuset er flækket en lille smule ved gevindet, men det er nu hurtigt ordnet med lidt superlim.
Men heller ikke så fedt.
Den sidste ting jeg har irriteret mig over med HS4 er at strålerøret skal stikke så langt ned når man choker, og den måde man justere blandingen er også langt federe på HIF38...

Mine fem øre... :-)

julianfalck

Svaret d. 22-03-2010-11:35:03


Tilbage