13-03-2010-13:29:38
Jeg er i gang med og pille min motor af forbroen, men jeg kan ikke få trækakselerne fra hinanen, i værkstedsbogen står der at man skal bruge en speciel aftrækker for at skille dem ad, men er det virkelig nødvændigt ?
Frank.. :)
Nej...............
Nå. Men har du akslen pillet af gearkassen. Hvis ikke, kan det inderste led løsnes fra gearkassen ved hjælp af et par flade mejsler/skruetrækkere, kilet mellem kasse og drivled. Mit gefühl! ;-)
Er det for at få den indre led af akslen, kan man bruge sammen metode som når det yderste led skal af.
Velvalgte dask på kanten helt inde ved selve akslen, med et eller andet som mellemlæg, plejer at kunne gøre det.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 13-03-2010-13:53:29
Husk lige at tømme olien af enden du går i gang.
God weekend. MVH. HANS
mini driver
Svaret d. 13-03-2010-22:15:28
jeg havde samme problem da jeg skulle have trækakslen af. jeg kunne ikke komme til at daske rigtigt. så jeg lavede en aftrækker af noget skrot jeg havde klundset. men ellers kan du måske købe en?.
martin thang
Svaret d. 14-03-2010-20:46:23
Et ko-ben og et kontant slag med en hammer plejer at løsne dem ved gearkassen.
Anders E
Svaret d. 15-03-2010-22:43:32
tak for alle de gode råd :-), jeg kan godt få trækakselerne ud af gearkassen, mit problem er at de inderste trækakselled ikke kan komme igennem hullerne i forbroen :-)
Hilsen Frank.. :-)
FWZ
Svaret d. 16-03-2010-22:55:21
Du kan evt. bare klippe spændebåndene, og lade indmaden i det indre led følge med, når du trækker akselen ud. Bare pas på, at der ikke smutter en kugle ud. Og triller væk!
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 16-03-2010-23:14:00