Flytning af rat fra højre til venstre side

23-02-2010-19:08:07

Hej er der nogle der har erfaring med at ombygge en højrestyret Mini til en venstrestyret? Bilen skal total splittes ad og jeg tænker at flytte rattet når jeg samler bilen igen. Det virker ikke som om at det burde blive det store problem, men vil gerne høre om nogle af jer har info omkring dette

Lasse

Laze

Jeg er mener du kun har behov for en anden tandstang for at lave det om, og ja en anden instrumentbræt hvis der er det i.


minibisse

Svaret d. 23-02-2010-19:39:43


Ja det er også lidt det jeg ville tro, og et par lygter men det er jo det mindste af det.

Laze

Svaret d. 24-02-2010-10:09:54


Når ja lygterne, trode det var en mini du havde på dk plader, derfor havde jeg ikke lige nævnt lygterne. Men ja, det kræver ikke meget at lave om, held og lykke med dit projekt.

minibisse

Svaret d. 24-02-2010-10:28:42


Nej det er en jeg skal til england og hente. Den jeg har nu er med rattet i den rigtige side. Der er også lige nogle beslag til kobling og bremse cylindre og der er også lige visker motoren der skal over i den anden side da der vist ikke lige er plads til kobling og bremse cyllindrene hvis den er i venstre side

Laze

Svaret d. 24-02-2010-10:35:00


Der skal også bruges det store rør der forbinder bremsepedalen med hovedcylinderen som ligger bag varmeapparatet. Husk at konsollet der holder pedalerne skal være med den rigtige størrelse huller der hvor jernstangen er forbundet. Også en anden tandstang er påkrævet. :)

Anders E

Svaret d. 27-02-2010-09:36:45


ja hvis det er en nyere skal der et andet pedalkonsol til. man behøver ikke flytte visker motoren. den kan sagtens side i begge sider.

emaljevan

Svaret d. 27-02-2010-20:45:45


Tilbage