17-02-2010-08:29:39
Hej
Jeg går og tænker på at købe en bil i England, er der nogle der har erfaringer med dette? Overvejer at flyve derover og køre Mini`en hjem. Jeg tænker det kunne være smart at køre lidt på indkøb mens man er derovre, er der nogle der ved om man kan køre i en engelsk registeret bil i et par dage i England lovligt? Bagefter tager man færgen hjem og sætter prøveplader på når man kører fra borde i Danmark
Lasse
Hvis der er forsikring og den er inregistreret må du gerne køre i der, og så skifte til prøve plader når du kommer til dk. mvh niels ;-)
skrotspeed
Svaret d. 17-02-2010-09:14:08
tak niels
Ok, men det er vel en aftale man skal indgå med køber? eller hvordan er reglerne for egerskifte i england er det ligesom i danmark hvor man må køre i 2 uger på sælgers forsikring.
Lasse
Laze
Svaret d. 17-02-2010-09:16:48
Hej.
Jeg har hentet 2 biler i England hvor af den ene ikke var registreret men havde nummerplader. Jeg lavede en fosikring på 2 dage som dækkede hvis der skulle ske noget på vejen. Få sælgeren til at lave st stykke papir hvor der står at du ekspotere bilen fra GB så skulle der ikke ske noget. Du skal selvfølgelig sørge for bilen er registreret i GB. Du er velkommen til at skrive hvis du har spørgsmål.
Claus
csthomsen@hotmail.com
sejer
Svaret d. 17-02-2010-10:16:54
Tak for den gode info Claus. Jeg arbejder lige lidt mere på sagen og udelukker ikke at jeg lige kommer til at stille et par spørgsmål, tak
Lasse
Laze
Svaret d. 17-02-2010-10:57:27