08-02-2010-22:29:35
Hej
Er der nogen der ved om disse: http://www.minisport.com/acatalog/info_SUSKIT5.html
moderne støddæmper kegler er lovlige i danmark? Og har I nogen erfaring?
Kim
hej jeg ved ikke om de er lovlige, men de siger ikke noget til det i synshallen og jeg vil da også mene at det er forsvarligt at køre med dem..
de kaldes også for Hi-Lo ved det at du kan justere højden på bilen med dem..
jeg har selv kørt i 5 år med lige precis de samme som du linker til og de er helt fine og der er vist også noget med at man kan sænke bilen mere med disse i forhold til andre billiger sæt, da de af en eller anden grund er lavet højere så folk er nød til at sætte dem i en drejebænk for at dreje nogle millimeter af dem ;-)
+ de har smøre-nibler til gevindet og plastik hætter i bag så der ikke kommer skidt/vand ned i gevindet og det derved kunne begynder at ruste
så jeg vil sige go for disse fra minsport.
mvh. Rasmus ;-)
mayfair91
Svaret d. 08-02-2010-22:55:37
Jeg har også dem der fra minisport på, og det er der ikke nogen syns folk der har brokket sig over, og de er nemme at med at gøre... :-) bare snup dem...
julianfalck
Svaret d. 09-02-2010-09:23:40
Kunne I så mærkel forskel på de nye i forhold til de gamle?
Tak for jeres svar
Subir
Svaret d. 10-02-2010-00:16:56
He he, ja... jeg kunne få vognen i vatter... ;-)
Nej, jamen, nyt gummi er da helt klart en fordel...
julianfalck
Svaret d. 10-02-2010-09:20:59
hej Subir,
nu du spørger med --om man kunne mærke forskel i forhold til de gamle-- så håber jeg ikke at du tror det er støddæmpere i den forstand,
for det du har linket til er jo bare en justerbar erstatning for de originale alu. ``trompeter``
bare så der ikke er sket en misforståelse ;-)
mvh. Rasmus
mayfair91
Svaret d. 10-02-2010-10:21:29
Nej nej Mayfair91, jeg er helt med på at det ikke er støddæmpere i den forstand. Jeg læste bare dette på minisport: ``Once fitted (front and rear) the difference is immediately noticeable, the cornering being more controlled and precise, at the same time improving ride comfort to all occupants`` Og ville bare høre om det virkelig havde noget på sig?
Men I synes også det vil være en god idé at få nyt gummi, selvom de gamle ser rimelig pæne og ``friske`` ud?
Subir
Svaret d. 10-02-2010-20:13:39
Jeg ville nok anbefale at smidde et par nye rubbercones oven i handlen. Jeg har ``engang`` hørt at BMC anbefalede at skifte dem hver 5 år eller ved 20.000 km... Og så er det bare at tænke lidt over den.
Ved i hvert fald at skrue kan fortælle hele romaner om det efterhånden :-P
Appelsinen
Svaret d. 10-02-2010-21:12:08
:-) :-) Nemli´ ja! Det kan han.
Men der er forskel i anlægsfladen mellem rubbercones og trompeten i forhold til den originale trompet. Det ændrer fjederkarakteristikken.
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 10-02-2010-21:49:02