02-01-2010-17:39:39
Hej gutter og godt nytår!
Har lige to spørgsmål til de kloge! I forbindelse med renovering af min 1100 motor, mangler jeg kun topstykket.
Jeg har to liggende: Et 12g940 (Cooper S 1275?) og et 12g295 (Cooper 998?)
12g295 toppen er portet så vidt jeg kan se men dog ikke planet...
Hvad synes I ville være det bedste at sætte på?? Det skal lige siges at 12g940 toppen har siddet der, så der er fræset i motorblokken så ventilerne kan være der!
Begge topstykker skal planes, have nye ventilstyr, evt. ventilsæder (hvis man kan det?), nye ventiler og fjedre. Min blok fik jeg ordnet hos Ingana Aps Balke og Wedel i Valby, de gjorde et godt stykke arbejde, men prisen var da også derefter!!! Er der nogen der kender andre steder der kan gøre det på Sjælland eller Sverige og ikke tager sig betalt i guldbarrer?? Evt. nogen der har fået det gjort og ved hvad det cirka koster????
jeg ved ikke hvad du skal vælge at sætte på, men var det mig tog jeg 1275. men når topstykket nu skal renoveres, så få den lavet til at køre på blyfri(håre ventilsæder). Jeg total renoverede min 1275 motor sidste år og fik den lavet til at køre på blyfri, mere prisen på det var for mig ca 400 kr.
frank
minibisse
Svaret d. 02-01-2010-19:40:15
Toptrim kan klare det hele bare ring og snak med jørgen. men efter fire da det er et fritids firma. se http://www.toptrim.dk/ og han har slev kørt mini. ;-)
batman
Svaret d. 03-01-2010-18:39:13
vi sælger/renoverer topstykker og for et 1275 topstykke tager vi 2800.- ombytningspris og så det lige hvad gammelt skrammel du evt kommer med bare det er komplet ved ombytn.
mvh Marius Hansen
Tlf 22 400 441
minimiglia
Svaret d. 03-01-2010-19:49:51
og 12g940 er ikke nødvendigvis cooper s topstk.
minimiglia
Svaret d. 03-01-2010-19:50:45
HAr selv lige renoveret topstykke til min MG 1275 A+ motor.
Den kører HELT fantastisk.
Har lavet det hele selv, bortset fra at plane 1,4 mm. Der måtte en prof til.
Men har fræst ventilsæder op i 2 vinkler, slebet ventilerne op og også givet disse 2 vinkler. (øget flow)
Slebet en anelse i portene og omkring ventil-styrene (øget flow) og kører nu med enkelt HIF44 på alumanifold og bananmanifold på udstødningen fra Maniflow.
Udover ændringerne på toppen, som har givet en kompression på godt 11,3:1 har jeg også lagt 286 grader knast i maskinen og givet den nye lejer over hele linjen.
For at kunne dreje motoren igang kræver det en god starter og kraftige kabler over hele linjen, således at tab i spændingen undgås.
Jeg ved ikke hvad den har af HK, men jeg kan blot konstatere at det der er lavet har virket helt fantastisk.
Selv ville jeg vælge et topstykke med størst mulige ventiler. Kontroller om der tidligere er fræset af toppen. Som standard er topstykkerne 70 mm i tykkelsen. Så er det tyndere, er det sandsynligt at der tidligere er taget af det.
Fik fortal at kammervolumen i topstykkerne mindskes med 1 cc for hver 3/10 mm der tages af. Så er det jo blot at begynde med lommeregneren.
:)
Anders E
Svaret d. 03-01-2010-22:51:37
Tak for svarerne.. Jeg ved godt 12g940 ikke nødvendigvis er Cooper S.. Men det her skulle gerne være det da det er et levn fra min fars gamle! Så den skulle vist være god nok.. Tjekker lige med Top Trim!
Swish
Svaret d. 05-01-2010-08:18:51
Til minimiglia:
Det lyder da fair nok, hvad hvis det bare er ren renovering altså ikke ombytning, hvad priser snakker vi så om? Det var mere hvor mange penge jeg skal til at fiske op bag sofaen hvis jeg skal have det lavet! Har desværre ikke lige maskiner stående eller tid til at lave det selv!
Mvh.
Swish
Svaret d. 05-01-2010-14:39:13