for høj CO2 Emission

11-05-2006 19:04:46

Hej!

Jweg har lige været til syn med min mini, og jeg har fået af vide at den udslipper for meget CO2! hvordan kan jeg rette op på det, eller nærmere; hvad er skyld i dette? er det karburatoren som har en for fed blandig, eller er det styempelringene som er slidt, så der bliver brændt olie af? eller noget helt tredje? jeg har prøvet at spørge omkring, men som alle kan give mig ret i, er svarene somregel lidt som vind og vejr, afhængig af hvem man har fat i! :) så jeg ville høre om dervar nogen som kunne sætte to streger under det rigtige svar, og give nogle ideer til hvordan man kan ordne det?

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh. Mikkel allpass

Allpass

Skru på karburatoren så blandigen bliver mere mager

DetVarSoerens

Svaret d. 12-05-2006 08:47:02

Måske er det "olietyvene", de små plastichætter som sidder rundt om indsugnings ventilerne som skal skiftes - hvis disser er blevet hårde, trækker den olie ned i cylinderen ved indsugnings takten

longman

Svaret d. 13-05-2006 07:24:08

for højt co er for fed blanding. hvis du køre med su så kan du skrue på den møtrik der sidder i bunden.(strålerøret) du kan høre når du skruer på det. prøv at køre en tur når den er lidt sløv idet får den mager blanding. så skal du lidt den anden vej

emaljevan

Svaret d. 13-05-2006 08:45:50

Højt indhold af kulilte CO i udstødningsga skyldes at benzin og evt. olie ikke bliver forbrænt fuldstændig. I forhold til benzinen skyldes det at benzin/luft blandingen ikke er optimal - olie som ex. suges ind omkring indsugningsventilerne, forbrændes aldrig fuldstændigt og vil give et højere CO indhold i udstødningsgasserne

longman

Svaret d. 13-05-2006 11:19:16

Jeg står med det samme problem. Jeg har også fået fortalt at man skal lave en magere blanding

smokey

Svaret d. 13-12-2007 18:14:39

Jamen Allpass dog! Vil det sige, at du ikke har en Haynes til Minien? :I
Det er et "must" ;)
Der sidder vel ikke af de der skod SU´ere uden løftestift på motoren?
UD med den!
Du kan være så "heldig", at det måske er chokeren, der hænger. Det giver voldsom FED blanding også.
mvh. Carsten.
PS. Nå ja, så god jul og alt det pjat ;)

jelshøj

Svaret d. 13-12-2007 21:40:06

Hej.
Et tæt luft filter kan også være skyld i problemet , kører du med su med svømmer hus under karp eller den med svømmer ved siden af karp .
Nyere minier plejer at køre med den med svømmer under (hif) og de ældre med (hs4 eller 2)de justeres forskelligt .
Hs4og2 just du med en møtrik som sidder under karp , den skrues op i karp for at give mindre benz (mager blanding) og ned for federe .
Hif justeres på en just skrue på siden af karp mener det højre side .
Ret mig hvis jeg tager fejl .
Fidde

combi van 64

Svaret d. 13-12-2007 23:21:21

Hej!

Smokey har haft dykket dybt i arkiverne, for hvis i ser datoen så er det 1½ år siden jeg skrev indlægget :D

Mvh. Allpass

Allpass

Svaret d. 15-12-2007 11:44:42

Ups! :I Der kan man bare se. I al sin iver efter at dele "guldkorn" ud! :D Men er du så blevet klogere, Allpass. Eller skal du have det at vide en gang til?? :D
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 15-12-2007 12:08:17

Tilbage