09-11-2009-08:54:31
Hej alle
Jeg kommer nok løbende med nogle spørgsmål herinde da jeg føler at jeg skal tage en stor beslutning.
Jeg har det nok som en del andre, at jeg virkelig gerne vil køre rundt i en ældre bil og så en klasikker :), men at jeg ingen forstand på biler har udover diverse specs osv. Jeg har ikke erfaring med at rode med biler og det gør jo, at jeg ikke har haft mod på at kaste mig ud i et projekt.
Jeg kunne virkelig godt tænke mig en Mini og især en som jeg selv har restaureret fra bunden af, men hvor svært er det egentlig?
Jeg har fået fat i Haynes manual og læst og læst, men har jo stadig ingen erfaring.
Hvis det var, så ville jeg også melde mig til det karosseri/svejse kursus som finder sted i næstved..
Ville jeg selv kunne sætte sådan en bil i stand? jeg har intet tidskrav og har masser af tålmodighed, men ville jeg selv kunne lave pladearbejde og renovere en motor, eller er det et helt urealistisk projekt jeg er igang med at kaste mig ud i?
Mvh Kasper
Hej.. Jeg har selv renoveret en mini fra ``Bunden`` af. det vil sige at, jeg købte et karosseri og samlede den fra bunden af. det er jo nok en af de nemme måder at gøre det på. Jeg var fri for at lave rust og kunne gå igang med at samle bilen med det samme.
Jeg havde heller ingen erfaring med minier, men gav mig i kast med projektet. og jeg vil næsten påstå at det har været lige så sjovt at samle bilen som at køre i den, hvis ik det var sjovere :-) men har du et sted at stå så er det intet problem. Det eneste problem der kan opstå er at det kan gribe om sig, så man får brugt Mange flere penge end man egentlig havde tænkt sig at bruge :-)
Henrik0225
Svaret d. 09-11-2009-09:15:27
Jeg vil da også mene at alle kan lave bil (Selv Mig) ;) men man skal jo bare regne med at som helt nybegynder kommer man også til at lave mange fejl! Men med den tid du har og tålmodighed kan jeg ikke se noget problem! Og da slet ikke hvis du også tager det svejsekursus. Så bare spring ud i det! ;)
Mvh
H.C. Hansen
Mini Klub Midt-Vest
H.C. Hansen
Svaret d. 09-11-2009-09:44:32
Hvis du ikke har alt for mange tommelfingre, så skal du ikke være nervøs! ;-)
En kendt mand i Thisted har engang sagt, at enhver idiot kan svejse med 0,8 mm tråd.
.............det har jeg så gjort siden :-)
Og så er der jo en masse brugere herinde, der æææælllsker at sidde og kloge sig! ;-)
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 09-11-2009-11:09:51
Jeg må give HC ret. Det er bare at kaste sig ud i det. Jeg er selv i sidste weekend startet på mit første ``projekt``. Jeg har aldrig arbejdet med biler eller med plade, men man må bare prøve sig frem.
Og så er man så prisgivet at der er så MANGE mennesker der hellere end gerne vil svare på spørgsmål, eller man kan henvende sig til og høre om de lige vi komme forbi og kigge på det man nu har lavet.
Og svejsekurset i næstved kan godt betale sig. Deltager selv på dette, og man lærer meget man kan bruge til noget ;-)
Så bare gå i gang. Og god fornøjelse!! :-D
Appelsinen
Svaret d. 09-11-2009-11:15:27
Jeg syntes du skal prøve at høre ad om der er nogen på sjælland der er igang med at sætte deres mascot i stand, og høre om du kan komme ud og kigge og snakke om tingene. Hvis du boede i jylland var du meget velkommen til at komme og kigge hos mig.
Cavazzi
Svaret d. 09-11-2009-13:14:22
Hej Cavazzi :)
Det var da en rigtig godt ide!
Hvis der er en fra Sjælland der læser det her, som alligevel er igang med at renovere bilen eller skal her til vinter, så vil jeg da gerne give en kop varm kaffe og et stykke kage for at komme forbi og kigge og måske lære lidt :)
Mvh Kasper
repper
Svaret d. 09-11-2009-13:32:50