Højrestyret mini?

22-10-2009-14:59:43

Nu har jeg planer om endelig at realisere min drøm om en mini :)

og sådan ser jeg det pt..

den helt nyee... er slet ikke en mini :)
den helt gamle har udseendet men for lille motor :)
så er det Rover Mini med en 1.3i som jeg vil have :)

kommer den både med og uden kat? og hvad er forskellen på en fra `92 i forhold til en fra f.eks `97?

problemet er også at der er så få til salg.. og dem der er er VIRKELIG dyre.. vi snakker 60kilo for en 13 år gammel bil :(

så jeg vil importere en, MEN den eksisterer næsten ikke i tyskland som jeg kan se.. og heller ikke i sverige. derfor tænkte jeg at tage springet og importere en højre styret fra England.

Men hvad ligger afgiften omkring på sådan en fætter? og er en højrestyret overhovedt godkendt i Danmark?

Herg

Hej
der er pt ca.160 minier til salg i tyskland fra `92-`00 fra 1500eur-22000eur
Den fåes kun med kat efter midt ´91 og frem, af den slags som kan synes i dk.

forskellen er at fra `91-96 er det med spi (singel point injection) `96-01 er med mpi (multi point injection)sidstnævnte er klart at vælge, ikke at spi`en ikke kører, det gør den så udmærket, men skal det være, så ska det være ;-)

En højrestyret er fuldt ud lovlig at indføre i dk afgiften er vel fra 12-15000 og opefter, og de skammer sig ikke over det :-P men der er priser at finde på skats hjemmeside.

rød1000

Svaret d. 22-10-2009-15:28:58


så er det mig der ikke kan finde dem? da jeg søgte efter Rover på mobile.de så var der ikke nogen ``mini`` model :)

men det vil sige at jeg skal gå efter en Rover Mini fra efter `96?

gerne et link til et mini søgeresultat i Tyskland ;) (skifter jo ikke side uden det er nødvendigt :P)

og TAK for et hurtigt og skidegodt svar :)

Herg

Svaret d. 22-10-2009-15:34:27


prøv mobile.de mini rover jeg har hørt at der kun er 60% i afgift på en højre styret

mascotmads

Svaret d. 22-10-2009-15:45:14


Du skal bare søge på MINI og ikke rover mini, og så nøjes med at søge på dem fra før år2001 ellers kommer der bare en masse bmw`er, og dem orker man jo ikke og se på :-D

rød1000

Svaret d. 22-10-2009-15:45:33


http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&lang=de&scopeId=C&_features=on&bodyStyleRadio=on&makeModelVariant1.makeId=17500&makeModelVariant1.modelId=&makeModelVariant1.modelDescription=&makeModelVariant2.makeId=&makeModelVariant2.modelDescription=&makeModelVariant3.makeId=&makeModelVariant3.modelDescription=&minFirstRegistrationDate=&maxFirstRegistrationDate=1999-12-31&minMileage=&maxMileage=&minPowerAsArray=&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=&maxPowerAsArray=KW&minPrice=&maxPrice=&export=NO_EXPORT&fuel=&transmission=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&ambitCountry=&zipcode=&climatisation=&numSeats=&doorCount=&emissionClass=&emissionsSticker=&adLimitation=&daysAfterCreation=&usageType=&usedCarSeals=

Appelsinen

Svaret d. 22-10-2009-15:52:03


Appelsin Det var da et voldsomt link!
Hejsa! Kan lige sige at jeg selv har en højrestyret fra 1986 som jeg hentede fra Tyskland (afgiften er på 80%) kan så fortælle dig at hvis det er en Mpi`er (mener det er fra ca 96 og frem) er det ikke nemt at lave tilbage til Venstrestyret! så en spi`er må være resultatet hvis du skal have en fra England. Medmindre du ligesom mig kan leve med at sidde i den ``rigtige side``! ;-)

Mvh
H.C. Hansen

H.C. Hansen

Svaret d. 22-10-2009-16:02:35


Den var sku ikke så heldig!

Appelsinen

Svaret d. 22-10-2009-16:08:50


hehe.. takker for de gode svar..

H.C.Hansen >> nej jeg gider ikke igang med at bygge den om til venstre styret hvis det bliver en fra England. jeg kan sagtens sidde i passager-sædet og køre :P

altså når du siger afgiften var 80% er det så 80% af hvad den er på en venstre styret?

Herg

Svaret d. 22-10-2009-21:09:34


Rart at høre at jeg ikke er den eneste fornuftige...

Det med afgiften: Ja Du ``sparer`` 20% på en højrestyret...

Mvh
H.C. Hansen

H.C. Hansen

Svaret d. 23-10-2009-23:00:34


Tilbage