Morris Mascot Mini 850 2-dørs, `76

07-10-2009-14:36:12

Hej alle Jer dedikerede minielskere.
Jeg har så småt forelsket mig i en mini anno 76. Er der noget jeg skal være opmærksom på. Følgende arbejdsseddel er lavet på bilen:

Lakeret 2008. Farve grøn/grå metal. Kabine: nyt komplet tæppe, nye måtter, renov. dørpaneler,cremelæder cobra forsæder, renov. bagsæde m. cremelæder, forsædebeslag er nye. renov. instrumentbræt, ny cdafsp., div. målere. nye baghøjtalere, sportsrat, alupedaler og choker og varmekabler. Undervogn: undervognsbehandlet. Nye håndbremsekabler, bremserør, bremsefordeler, bremsecaliber, nye ankerplader, bremsetromler, bremsebakker, bremseslanger. Ny bagbro, sportsstøddæmpere, stabilisatorstænger. Motor: anden knast, anden su kaburator med kn filter. Ny tændspole, strømfordeler, sikringsboks, tændkabler, tændrør, vandpumpe, tandrem. nyere generator. nyt oliefilter. Karosseri: nye forskærme, bagrude og forrude, gummilister, kromlister og dørhængsler. Nye forblink i klarglas, skærmforøgere, alufælge 10¨, vinterdæk m.stålfælge. rustfri.

Sælger vil have 50.000 for den. Er det en rimelig pris?

Kim Emil

Hej Kim Emil

Hvis det passer at det hele er nyt og hvis man ser på hvor mange timer sælger har brugt er det vel ikke af vejen med 50 kilo.Bare en gang maling kan godt koste 15000 eller mere hvis det er lavet prof.

Jeg gav 22000 for min og fik den lavet for næsten det samme..Nye dele,timer osv..

Pladearbejdet var ikke lavet korrekt på min mini og det kan være svært at se hvis man ikke kender bilen. Det bider mig i enden nu.

Jeg fortryder den dag i dag at jeg ikke havde en MINI-fagmand med ud og kigge på den..
Hvis du ikke kender en kyndig mini mand så er der sikkert en MINI-klub et sted der kan hjælpe dig.

/Mikkel

M.villadsen

Svaret d. 07-10-2009-15:52:30


Pas nu på med den kærlighed! ;-) Den gør stæreblind :-)
Som Mikkel skriver; få endelig en anden Mini-kender med.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 07-10-2009-16:07:09


Hej Mikkel og Carsten.
Tak for de gode råd. Jeg er forhåbentligt førstegangsejer af en Mini inden alt for længe og ved ikke på stående fod meget om bilens svage punkter. Bilen står i Sønderjylland og så vidt jeg ved er der en mini klub i Sønderjylland. Er det noget der koster noget at få en kender med eller er det som oftest bare på hjælpsomhedsplan?

Kim Emil

Svaret d. 07-10-2009-16:17:15


Umiddelbart står den rigtig flot og jeg synes ikke 50.000 er meget hvis den er i så god stand som den ser ud til at være på billeder.

Kim Emil

Svaret d. 07-10-2009-16:18:50


Har sendt dig en PM med et par forslag.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 07-10-2009-17:00:27


Hej Kim hvor i Sønderjylland stå den lille :-D . Vil meget gerne tage med dig ud for at kikke :-D . Vi skal bare vide hvor den står , så den i klubben som bor nærmest på kan tage med dig
Med venlig hilsen
Jens Viking
Grænseegenens Mini Club :-)

jens viking

Svaret d. 07-10-2009-18:48:26


Hej Jens. :)
Den står i Lunderskov. Og tak igen til Jer alle sammen for Jeres hjælpsomhed. Har lige brugt noget af formiddagen på at se mini videoer på YouTube.....det er mere et fællesskab end det er en bil :D Jeg er nu endnu mere pjattet med bilen og regner med at det er en evigt opadgående oplevelse. Cool.

Mvh
Kim Emil

Kim Emil

Svaret d. 08-10-2009-10:06:09


:-) Og tilhørende evig forbandelse! Bare rolig ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 08-10-2009-12:45:49


Ja, man bliver aldrig træt af den lille bil. Og er der noget, så er der altid en masse flinke mennesker til at hjælpe.
Kan se du bor i Århus. Prøv at tjek:
www.mini-club-aarhus.dk
;-)

Appelsinen

Svaret d. 08-10-2009-13:03:44


Tilbage