30-09-2009-21:47:51
Hej allesammen...
Jeg har fået fat i en gammel 1100cc motor. Men jeg vil gerne sætte den i stand, udover at skifte stemepel-ringe, pakninger, tændrør, og olie.. Jeg ville høre om i havde nogle forslag, til andet jeg burde skifte, eller lign..
På forhånd tak.
Jakob
Hvis du vil skifte stempelringe, så huske endelig at hone cylindrene, og når plejlstængerne skal ud, så nye lejer også. Når du så alligevel er så langt inde, så prøv at måle sølerne på krumtappen med mikrometerskrue, så du er sikker på de ikke er ovale, og skal slibes.
Og jævnfør anden tråd; ny forkæde/sæt. Gerne dobbeltkædesæt! :-)
Ventilslibning også. Med tjek af om sæderne ikke er revnede i et af forbrændingskamrene. Det vil ikke være første gang, en 1100 har gjort den slags :-(
Ny kobling og tilhørende pakdåse.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 30-09-2009-22:00:41
lige mine ord carsten ....
fidde :-P
van man
Svaret d. 01-10-2009-07:54:46
Ja, det kunne nok ikke siges bedre. ;-)
God arbejdslyst :-D
Appelsinen
Svaret d. 01-10-2009-08:13:16
Skal man renovere en motor, skal man gøre det helt færdig fra start, og ikke kun gøre det halvt. Halvt gammel og halv nyt spiller ikke helt okay. lav en fuldstændig renovering med at Hvad der tilhøre, så har du en sprit ny motor der holder i en del år igen. har selv fået gjort det.
Hvis jeg var dig ville jeg skille den af, køre ned til cylinderservice med Blokken, krumtappen, og topstykket, få dem til at give et pris forslag på, hvad det vil koste at få renoveret topstykke til blyfri benzin, tryg prøvet Blok og topstykke, blok boret op med tilhørene stempler, og slebet krumtap, hvis det er en Ok pris, så få det gjort, og køb resten af delene selv og sammel den. evt. kunne du få en total pris, hvor de levere alle stumper der skal bruges.
frank
minibisse
Svaret d. 01-10-2009-16:19:29
takker for alle de gode indslag..
Hygge Jakob
cheffers
Svaret d. 01-10-2009-21:37:28