Genindhugning af stel nummer

28-09-2009-12:14:20

Jeg har købt mig en mini hvor stel nummeret skal hugges over i en anden mini pga. rust
Jeg har fået en reg. attest + et papir fra syns hallen med en genindhugnings attest.
Hvordan er det, det hænger sammen når man har en genindhugnings attest ??
Må man finde en hvilket som helst karrosseri også svejse stelnummeret over i ??

-Rasmus

Ralle kk

Når du får en genihugningsattest, så er det med forbehold at du bruger samme karos, men blot udskifter den del hvor stelnr sidder. Du må f.eks. ikke tage en karos/bil hjem fra tyskland el. andre steder og så banke det i der. ;-) (selvom det kunne være fristende :-O )

Appelsinen

Svaret d. 28-09-2009-12:41:57

jeps det er som appelsinen siger, men hvis du lige kom til a smide nummeret over i en anden er der da ikke nogen der opdager det. er da selv kommet til de ved et uheld engang :-) og der var ikke nogen problemer i det.

clubman

Svaret d. 28-09-2009-13:01:46

det lyder da til at det ikke er helt umuligt at få nummeret erstatte med et nyt. skal det nye nummer ligne det originale nummmer (bogstaver og tal) eller kommer det ikke så nøge ?

Ralle kk

Svaret d. 28-09-2009-14:06:14

Har selv lige snakket med en synshal om genhugning af mit eget stelnr.

For det første skal nummeret jo være det samme som det der er der i forvejen. Og for det andet skal det sidde hvor det blev sat da bilen forlod fabrikken.

Freimann

Svaret d. 28-09-2009-14:46:42

Det nye Stelnummer skal hugges i PRÆCIS som det står i papirerne. Og som Freimann siger, så samme sted som det bliver fjernet. På bundpladen foran pass. sædet.
Ellers kan man nok komme ud i nogle bekneb. Og efter hvad jeg har hørt, så er der nogle synshaller der er meget strikse med dette. Men nu skal vi jo heller ikke male fanden på væggen. ;-)

Appelsinen

Svaret d. 28-09-2009-15:54:00

Jeg fik også fortalt af synsmanden at han plejede at hugge stelnummeret lige under eller ved siden af det gamle hvis der stadig var rester af det. Så hvade man altid noget at sammenligne med hvis der senere hen skulle opstå tvivl.

Freimann

Svaret d. 28-09-2009-16:25:57

Pas nu på i ikke opfordrer til ulovligheder!

Ministeren

Svaret d. 28-09-2009-16:42:09

Hva folk laver rundt omkring af ulovligheder/opfordringer syntes jeg de skal holde for sig SELV!!!!!!!!

Minidk

Svaret d. 28-09-2009-18:28:09

man bør nok tænke sig om med hvad man påtænker sig at debatere her på siden.
vedr genindhugning skal det genindhugges efter at have konsulteret en synshal og fået skriftlig tilladelse til dette. det skal så indhugges ved siden af det mindre utydelige stelnr. eller bankes i et stykke plade der fuldsvejses ovenpå eller ved siden af . det er mig tidligere oplyst fra en synshal. husk at gemme tilladelse da den ikke er arkiveret andre steder end hos dig selv(oplyst fra færdselsstyrelsen).

minimiglia

Svaret d. 28-09-2009-20:01:48

jeg har også hugger attest på min og da jeg snakkede med syns manden vedr renovering skulle jeg bare tage nogle billeder under opbygningen så han kunne se det var samme bil for på hugger attesten stod der : SÆRLIGE KENDETEGN sølvgrå med sort tag

SÅ PAS NU PÅ VEDR
``HUGGE`` NUMMERET I EN ANDEN VOGN FOR DE VED MERE AND DET DER STÅR PÅ ATTESTEN :-)

mascotmads

Svaret d. 28-09-2009-20:08:44

hold jer på den rigtige side af loven, det koster dyrt at blive snuppet i det, og det er for jeres egen skyld, det kan være syns manden er ligeglad, men efter en ulykke er politiet det ikke og det er forsikringsselskabet heller ikke, det er ikke fedt at have et andet menneske på samvittigheden eller have 3 teknikker til at løbe sin bil igennem og fortælle en hvor dum man har været.

men det tænker man ikke på før skaden er sket, for den sker jo aldrig for en selv :-)

nokke

Svaret d. 29-09-2009-20:12:18

da jeg var til syns 2. gang med min var det en ung gut. han ville da gerne se stelnumret, nå sagde jeg så.. så han begyndte at lede efter numret men han fandt det ikke :-( av tænkte jeg så, hvordan klarer vi så lige den. han syntes jeg skulle køre hjem og lave en plade og sætte på den kasse hvor passagersædet er boltet fast i. på toppen af den sidder nu mit stelnummer. da jeg så fik den synet igen, dog et andet sted gloede synsmanden bare på det og sagde at jeg havde fået en blankocheck til en ny karros. men at det var helt lovligt da det var godkendt i en anden synshal

staalorm

Svaret d. 03-10-2009-09:28:59

Tilbage