Montering af 13`` på 76`er

24-09-2009-09:21:15

Hey minispeed

Ville lige høre hvad der skal til for at montere 13`` på en 850`er fra 76. Har hørt lidt om at der skal skæres i skærmkanterne. Det er jo heller ikke noget problem på de foreste skærme men hvad gør man med de bagerste.

Har i samme ombæring tænkt mig at montere et Zeemax skørtesæt. Og kan forstå at der i den forbindelse også skal skæres lidt i skærmene. Nogen der ved hvad der skal til for at få skåret de bagerste skærme til. Det er vel ikke lige så nemt som at ordne de foreste skærmkanter.

MVH Freimann

Freimann

Hm.........er det ikke kun i forskærmene, der skal skæres? Bagskærmene kan da kun komme på tale ved voldsænkning. ;-)
Men du kan få bøvl med tandstangen, ved at hjulene vil skrabe på hjulkassen/inderskærm ved fuld styreudslag.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 24-09-2009-10:33:18


Okay. Tak for info. Det var nu også bare fordi jeg har set på nogle sider at der var et stykke skærm der stak neden ud under skørtesættet når det var monteret. Det var nu mest det jeg tænkte på med hensyn til bagskærmene.

Og med hensyn til tandstangen så kan man vel bare lade være med at dreje med fuldt udslag :-P

Freimann

Svaret d. 24-09-2009-10:53:04


:-) Joe........det kan man da. Men den kære Hr. synsmand vil vist ikke kunne ignorere den slags ;-)
Jeg troede ikke, at skørtesættet sad så højt, at skærmkanten blev synlig. Så forstår jeg bedre, at man finder trang til at modificere lidt på sagerne.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 24-09-2009-13:06:49


Havde nu også tænkt mig lige at se hvad der nu lige kunne gøres ved det hvis det kom så langt. Man kan jo godt ændre lidt på skærmkassen med noget plade og et svejseværk uden at det gør noget.

Ved heller ikke om det bliver synligt i bagenden. Har jeg ikke kunnet se på de billeder jeg har kigget på. Men det vil jeg da egentlig gerne vide hvis der er nogen der kender til monteringen af sådan et zeemax skørtesæt kombineret med 13`` fælge.

Freimann

Svaret d. 24-09-2009-17:01:32


Der skal mig bekendt kun skæres i forskærm/front ellers skraber dækket på når du drejer, og helt galt går det hvis du monterer sporviddeforøgere, men køber man et originalt skørtekit følger der en skabelon med som viser hvor der skal skæres :-P

rød1000

Svaret d. 24-09-2009-18:52:28


Tilbage