Stelnummer 76-79 mascot

22-09-2009-15:19:15

Hej.

Har fået anskaffet mig en mascot 850 som er registreret første gang i 76. Og registrerings dato på reg.attest er i 79. Der har været omfattende rust reperationer i karossen og bilen har været afmeldt siden 82. Så nu er jeg lidt i tvivl om hvor jeg skal lede efter stelnummeret. Jeg kan ikke finde det nummer der er hugget i karossen. Da der som sagt er skiftet en del plade på bilen.

Har Reg.attest på bilen men der står kun 6 tal under stelnummer.

Håber i kan være behjælpelige med at finde frem til den rette placering af stelnummeret samt hvad jeg skal gøre hvis ikke jeg kan finde det.

Hele bilen har fået sprøjtespartel så det er lidt svært at se lige umiddelbart.

Freimann

At der kun står 6 tal på attesten er fint nok. Resten er modelbetegnelsen, så det skulle være ok.
Har du kigget inde i bunden under ``passager`` fødderne? Det skal stå indhugget langs med en af ribberne i bundpladen.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 22-09-2009-16:02:32


Har kigget i bunden. Og ca. 15 cm fra den tværgående vange er der skiftet et stort stykke plade.

Hvor mange cifre skal det fulde nummer vaære på?

Freimann

Svaret d. 22-09-2009-16:34:11


Hvis den har været synet, må nummeret stå et eller andet sted.
Men lige der, hvor du skriver der er skiftet plade, skal nummeret stå! Typisk :-(
Der skal være sådan cirka 6 bogstaver/tal, inden selve serienummeret. K-A2S4L.....osv. f.x.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 22-09-2009-16:55:16


Der sidder en plade i motorrummet som der er 2 bogstaver på efterfulgt af 7 tal. Men fronten er skiftet og den sidder i føre siden af bilen ude i højre side af motorrummet. Men tallet stemmer ikke med noget i mine papire. Bilen står helt adskilt så ved ikke om der evt. ligger en plade med numer et sted i blandt delene da der er rigtig mange.

Men har den danske reg.attest for bilen. Men den er som sagt afmeldt i 82 så det er ved at være et stykke tid siden nu.

Hvad er der af muligheder hvis jeg kun har nummeret på reg.attest. Er det muligt at få en genhugningsattest alene på det grundlag?

Og hvis det er tilfældet hvordan finder jeg så frem til de første 6 tal/bogstaver som du nævner. Det må jo følge modellen eller sådan noget.

Freimann

Svaret d. 22-09-2009-17:04:07


Har fundet frem til på nettet at den første del af mit stelnummer må være X-K2S1G###### hvor ###### er nummeret fra reg.attesten. X = en ikke gældende placering, K = 848ccm, 2S = 2 dørs saloon, 1 = roundnose, G = produktionsår 1976.

Nogen der ved om det ser sansynligt ud?

Og hvad gør jeg hvis ikke jeg kan finde noget stelnummer på karossen eller en stelnummerplade mellem delene jeg har fået med. Er det så stadig muligt at få en godkendelse fra synshallen til at hugge et nyt stelnr?

Freimann

Svaret d. 22-09-2009-19:49:27


............så venter vi lige på dem, der kender arbejdsgangen!
Men de første cifre, du har fundet frem, passer jo fint på bilen.
Men der skal jo helst være en rusten pladestump med det ihuggede nummer. Så skulle en tilladelse kunne gives.
Ellers er det jo noget med at kunne identificere bilen udfra udseende, udstyr og lignende. Det står Told og Skat vist for.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 22-09-2009-20:18:10


Det vil sige at jeg først kan få gjort noget ved det når jeg har fået samlet bilen og derefter køre i synshallen med den eller hvad? så er der godt nok lang tid til at jeg får gjort noget ved det.

Tænkte på om man kunne omregistrere bilen men stadig have den afmeldt. Eller skal den synes i den forbindelse når den har været afmeldt så længe?

Freimann

Svaret d. 22-09-2009-20:41:57


Så vidt jeg ved, kan en afmeldt bil kun indregisteres indenfor et år efter seneste syn.
Evt. kunne du tage en snak med din lokale synsmand. De er efterhånden til at tale med! ;-) Så får du også den rigtige opskrift, fremfor en masse sniksnak herfra ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 22-09-2009-21:07:09


Hej

Det bedste råd jeg kan give dig er at køre hen til din lokale synshal, og fortæl dem hvad du ved om bilen.. Så kan de svare dig på alle dine spørgsmål... (Har prøvet det)

Held og lykke

Lars

Lars Brøchner

Svaret d. 22-09-2009-21:07:52


Jeg vil tage et smut omking synshallen i morgen så. Tak for de foreløbige svar.

Freimann

Svaret d. 22-09-2009-21:25:00


UPDATE!! Nu kom jeg ikke lige omkring synshallen i dag. Så besluttede mig for at gå karrossen samt de tilhørende dele godt og grundigt igennem i dag.

Og efter at have gået alle delene igennem måtte jeg til min store skuffelse konstatere at der ikke var noget stelnr. blandt dem. Så jeg henledte min opmærksomhed på karrossen. Tog en meget kraftig lampe og gik i gang med at lyse der hvor stelnr. skulle være. OG BINGO

Freimann

Svaret d. 23-09-2009-15:43:21


UPDATE!! Nu kom jeg ikke lige omkring synshallen i dag. Så besluttede mig for at gå karrossen samt de tilhørende dele godt og grundigt igennem i dag.

Og efter at have gået alle delene igennem måtte jeg til min store skuffelse konstatere at der ikke var noget stelnr. blandt dem. Så jeg henledte min opmærksomhed på karrossen. Tog en meget kraftig lampe og gik i gang med at lyse der hvor stelnr. skulle være. OG BINGO lige foran øjnene på mig var det så alligevel.

Så nu er jeg da bare ovenud lykkelig. Hehe.

Det første bogstav er dog lidt slidt så tror jeg vil anmode om at få hugget et nyt der er mere tydeligt ude i motorrummet.

Freimann

Svaret d. 23-09-2009-15:45:25


Tilbage