Tændingsproblemer

14-09-2009-21:00:56

Jeg har skiftet: Platiner, rotor, rotordæksel, tændkabler og tændrør. Men den banker stadig og skyder fra udstødningen når den får noget gas. Wacumdåsen virker fint og den trækker fint i strømfordeleren når den får noget gas. Nogen kloge hoveder som kan hjælpe?

Claus

sejer

tage deksel og rotor af, i 4gear skub bilen til platinnerne rør hinanden, sæt bilen i tænding så spolen har strøm, skil så platinnerne fra hinanden med en lille skruetrækker, hvis der kommer en stor gnist skal du skifte din kondensator også.
Der må kun lige anes en lille blå gnist ved adskillelse.

Det kan også være den tændspole der har en forkert værdi, den skal ligge omkring 4-5ohm. Du kan købe en lille formodstand hos en elektronik handel, 2ohm 50watt skulle kunne gøre det. Prøv at måle på den. Modstanden sætter du mellem spolen og +.

Og der er selvfølgelig gået ud fra din tænding står som udgangspunkt som det står i specs. 7 til 10grader før top.

:-)

håber det kan hjælpe...

julianfalck

Svaret d. 14-09-2009-22:04:33


Det lyder som manglende benzin. Er der olie i klokken på SU´en?
Ellers som Julian skriver, tændingsindstilling.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 15-09-2009-00:23:47


juster ventiler jeg prøvede det samme engang hele turen igennem for så ventiler som sidste løsning ja hmm.... :-S

minimiglia

Svaret d. 15-09-2009-16:54:45


Kan en defekt toppakning have noget at sige?
Opdagede lige at den skyder lidt olie ud imellem topstykke og blok..... :-S

sejer

Svaret d. 21-09-2009-10:18:40


Joe.....det kunne det nok. Afhængig af hvor den er utæt.
Har du mulighed, så prøv at lave en tryktest, med trykluft i de enkelte cylindre, så får du noget at gå efter.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 21-09-2009-11:34:44


Det er meget tydeligt at se hvor den er utæt. ved første cylinder lige i hjørnet af topstykket under varmehanen. Der kommer små oliebobler når den er startet. Men det er ikke sikkert at det har noget at gøre med den dårlige motorgang, men tror nu jeg skifter pakningen aligevel.

sejer

Svaret d. 21-09-2009-14:15:03


Tilbage