Overvejer at skifte bunden ud....

12-09-2009-21:25:58

Hej Gruppe

Mit mini projekt har ligget stille i et halvt års tid, dels p.gr af en lille ny i familien, men også fordi jeg opdagede rust i bunden i en del som en anden havde repareret for mig (dårligt udført).
Jeg har vendt det lidt i hovedet, og er kommet frem til at bedste løsning må være en helt ny bund.
Har nogen erfaringer med sådan en operation?
Jeg regner med at pille for og bagbro af, så karossen er helt fri, vende bilen om på siden og så gå til den med vinkelsliberen, men hvad med afstivning?, vil den falde sammen når jeg fjerner bunden?

Er der nogen som har erfaringer med at montere afstivningsbjælker i tværvange og paneler?, det kunnne være interessant i forb. med et bur...

På forhånd tak

/Bo

Bonjacobsen

Hejsa

Jeg har skiftet begge bundplader i min Mini for nylig. Jeg udskiftede ikke hele bunden - dvs jeg lod kardantunnellen blive. Du kan få forskellige varianter, med og uden inderpanel, to separate bundstykker etc, så tjek hvor meget der er rustent, så du ikke får et for lille reparationsstykke.

Jeg fuldsvejsede ved kanten til panelerne og punktsvejsede langs med kardantunnellen. Der er nu kommet overlap, men det kan jeg godt leve med.

Det var nemmest at lade bilen blive stående på ret køl. Hvis du lader tværvangen blive, burde det ikke være nødvendigt at afstive.

Tjek hælpladen (den hvor bagrammen skrues i foran), den er ofte ikke til at redde, og om der er nok gods at svejse i ved panelerne. Foran ved torpedo og inderskærme er det ligetil.

Jeg bruger ikke min vinkelsliber så meget mere til at skære plade ud, jeg foretrækker min lille trykluft-stiksav. Den larmer og sviner langt mindre...

Hilsen Thomas

Læg mærke

ThomasD

Svaret d. 14-09-2009-10:28:14


Tilbage