07-09-2009-01:48:12
hej alle mini piloter ... jeg har lige købt en mini.
Den vil ikke starte. fra kold af.. hmm hvordan gør man. ?
min bil kan som sagt ikke starte. mit batteri holder til ca 10 forsøg. så er der ikke mere power til at trække motoren rundt. er det normalt ? (fuldt opladet)
acceleration.:
det er som om den ikke trækker rigtigt af og til. springer en cylender over måske ? (2 takter) hvad kan fejlen være ???
nogle gange går den helt død og trækker ikke ,, jeg træder på speeder intet sker.. så pludselig springer den på og accelerere.
hvad kan der være galt. ???
starter.:
min starter trækker oftest motoren rundt ca 2 - 5 omdrejninger så slipper den og drejer blot unden motoren. er det normalt ?
hvordan eller hvad er der nødvendigt at skifte, hvis jeg ønsker at min bil starter HVER gang.
2
mine original fælge skal for cromes.
jeg bor på syd sjælland..
hvem kan klare det ??
hvad er en fair pris ???
3
jeg søger en kompetent mini mekaniker som kikker den efter, altså hvad bilen fejler.
at en mekaniker reparere fejlen og derved tjener sorte penge.
bor i næstved. sydsjælland.
Har du tjekket om chokeren virker?
Det med starteren, er næsten med garanti et slidt drev. De kan godt blive lidt trætte med alderen, og så vil de gerne skabe sig som du beskriver.
MartinKnudsen
Svaret d. 07-09-2009-09:45:12
Hejsa.
Du skal nok se frem til at skulle skrue lidt selv hvis du ikke vil bo i telt...;-)
Men det er en god idé at få en ``liste`` lavet hos en mekaniker, og så se hvad du selv vi gi dig i kast med og hvad du vil lade mekanikeren kigge på.
Der kan være ting med din tænding, karburator, benzin filter/pumpe, der forsager det du oplever.
Føst kan du jo tjekke om alt er iorden.
Tændrør, dem skifter du bare...
Tænding, ned på roden af strømfordelere er der et lille hak både i fordelere og i blokken, når de er samlet står den i nul, som regel... den kan så stilles et par grader frem til at starte med.(4-5 millimeter med uret)
Platinner, tag dekslet af strømfordeleren, sæt bilen i 4gear, og træk eller skub til de to kontakter sidder så langt fra hindanden som muligt, du kan se hvornår knasten skubber den lille røde plastik fidus ud, der skal gerne være en millimeters penge... til at starte med. indstil det med et søgeblad.
Kondensator. Træk/skub bilen så kontakt pladerne rør hinanden, sæt bilen i tænding, så tændspolen har strøm, så splitter du kontaktfladerne ad, hvis der kommer en stor gnist skal du skifte din kondensator. der må kun lige kunne ane en gnist.
Vakuum system, Tag den lille slange af der sidder oppe fra karburatoren og ned i vakuum dimsen på fordelere, kun i karburatorenden.
Sug i den, sug til, du skal så kunne se platinnerne dreje sig med uret. hvsi de ikke gør det skal du nok ha en ny fordeler.
Karburator.
Svømmer, tag koppen af og kig ned i dysen, der skal gerne stå benzin omkring en centimeter nede.
Der skal være olie i koppen, du skruer plastik skruen af og trækker stemplet op, og helder lidt hobbyolie i til stemplet giver modstand når du trykker det ned.
Blanding.
Der skal sidde en lille stift under koppen på højre bagside af koppen.
Den kan lige skubbe stemplet en par millimeter op.
Når motoren går i tomgang ca. 700-800omdrejninger, skubber du den op, ved korrekt blanding skal motoren stige og så falde i omdrejninger.
Hvis den er for fed skal den bare stige og for mager skal den falde.
Hvis du har en HIF38 sidder der en skrue i en fordybning bagerst på venstre side af karburatoren, det er blandingsskruen, hvis du skruer ind bliver den federe, ud bliver den mere mager.
På en HS4 sidder der en møtrik under karburatoren som flytter hele dysen op og ned. Skruer du den op/i bliver blandingen mere mager og ned/ud bliver den federe.
Choker. Chokeren på HS4 fungere ved at hive dysen nærmest helt ud af karburatoren så blandingen bliver federe end fed.
det skal jo virke.
på HIF38 er det et hul mere der bliver åbnet efter stemplet. det kan være stoppet.
Ligemeget hvad er det en god idé at tage karburatoren af og skille den, rense den og skifte evt. dele ud der ikke er iorden.
Køb en masse studser og pakninger hos nordisk minor lager.
Studser og pakninger til manifold, termostathus, varmebventil og så videre. det får du brug for.
god fornøjelse! det er mega fedt at rode med! :-)
julianfalck
Svaret d. 07-09-2009-10:40:42
Nederste sætning beviser, at Miniejere har en hm........ interessant form for humor! :-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 07-09-2009-12:42:52
min gør det samme med accelerationen..
Men fatter absolut intet af det du skriver med karburatoren.. :)
allan_nvsj
Svaret d. 07-09-2009-21:35:25
puha min bil er meget smadret :(
plus kablet gik på udstødningsrøret. kortslutning... derfor stoppede min bil sikkert med at accelerere.
min kaburator var der ingen olie i. og nålen var ikke sat fast.
og en masse andre ting. :(
alt er jo rellativt. men jeg føler jeg er blever kne...t i røven af sælgeren. min mekaniker siger der skal bruges to dage på at lave bilen. bære kugler bremser forkammerpakninger som er utæt og der er derved olie på hele motoren . starter, adskillige ophæng som er TOTALT væk. ydermere fik jeg at vide (af sælger) min toppakning var ny. hmm min mekaniker siger det er den ikke. derudover er der rigtig meget vrøvl med det elektriske, det som jeg spørger minispeed om er .:
hvad skal jeg gøre ?
det koster 14000 at lave alle fejl. ink reservedele. og jeg fik indtrykket af at bilen var kanon. sælger har ikke fortalt om en eneste af de graverende fejl bilen har. trods mine spørgsmål om bilen var okay mv.
hvad skal jeg gøre???
:-( :-S :-(
Cleve
Svaret d. 08-09-2009-07:54:38
puha min bil er meget smadret :(
plus kablet gik på udstødningsrøret. kortslutning... derfor stoppede min bil sikkert med at accelerere.
min kaburator var der ingen olie i. og nålen var ikke sat fast.
og en masse andre ting. :(
alt er jo rellativt. men jeg føler jeg er blever kne...t i røven af sælgeren. min mekaniker siger der skal bruges to dage på at lave bilen. bære kugler bremser forkammerpakninger som er utæt og der er derved olie på hele motoren . starter, adskillige ophæng som er TOTALT væk. ydermere fik jeg at vide (af sælger) min toppakning var ny. hmm min mekaniker siger det er den ikke. derudover er der rigtig meget vrøvl med det elektriske, det som jeg spørger minispeed om er .:
hvad skal jeg gøre ?
det koster 14000 at lave alle fejl. ink reservedele. og jeg fik indtrykket af at bilen var kanon. sælger har ikke fortalt om en eneste af de graverende fejl bilen har. trods mine spørgsmål om bilen var okay mv.
hvad skal jeg gøre???
:-( :-S :-(
Cleve
Svaret d. 08-09-2009-07:54:50
Hej Cleve. Sendt dig en PM. Måske det kan hjælpe på humøret! ;-)
Jeg har et par forslag.
Men surt som det ser ud, er du ikke alene. Der er desværre masser af r*vhuller, der ser det som deres fornemste opgave at berige sig på andres bekostning. Man må bare håbe, at de ender med at smage deres egen ``medicin``! :-( :-(
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 08-09-2009-08:59:55
hvor meget har du givet for bilen
har han sagt den var i orden.
det er der for man som første gangs køber helst skal have en med som kender til mini elleres kan man komme galt af sted
send en pm til mig og fortæl hvem du har købt den af
hilsen lars
denlille
Svaret d. 08-09-2009-09:04:57
Surt.
Da jeg købte min var jeg klar over en del rust, men ikke at der var 3-4lag metal forskellige steder i bunden og i de bagerste inderskærme. Der sad en 850`er i og den er indregistreret og solgt til mig som 998. Jeg havde intet check på noget den gang.
Plus de sagde at den bar4e skulle ha` fixet det synlige, og at bunden var helt fin, og sådan så de da også ud for de havde bare lagt nye plader oven på det gamle udefra.
Men nu står den jo fint i det, og det har da også kostet oppe omkring de 100.000 og 3 år. plus alle de småting der HELE TIDEN er og har været siden den kom på gaden for 3 år siden. F.eks. jeg flår motoren (en 998 jeg måtte købe og sætte i) ud og renovere til vinter, og tager forbro med i den omgang, bagbroen for en tur næste vinter.
Sååååå... altså mine pakdåser er også helt til hundene... såååå, nu er du miniejer, og man kan kun blive klogere... :-) det er da godt!
julianfalck
Svaret d. 08-09-2009-09:20:51
ja det er træls,, men man skal jo huske det er en mini og ikke en toyota man har købt sig. mini`en kræver jo noget mere, og det bliver hurtigt dyrt hvis man ikke selv kan lave noget. ;-)
batman
Svaret d. 08-09-2009-21:06:53
Mail sendt til sælger.:
hej ``sælger``.. det lader til at du ikke har været helt oprigtig mht dit salg af din mini til mig..
Har lige været ved mekaniker med min bil .. og han mener ikke der er nogen ny toppakning i ``ny toppakning``, trods det var det du sagde til mig dermed tror jeg heller ikke på at der er ``nye ventilfjedre`` i men lad det nu være det.
... bremserne er ikke lavet rigtigt mht rør føring mv. ej heller strammet.. der løber bre´mse væske ud.
Det er korrekt at bilen ikke bruger vand. ``bruger hverken vand eller olie``. men det med at bilen ikke bruger olie er ikke sandt. det pisser ud forkammer pakningen som mekanikeren siger.. og dette KAN ikke være sket efter de 500 meter der var fra dig ned til færgen. siger han.. ,
du sagde at der var en ``ny kabu`` i bilen dette er ikke sandt. men hmm den har jeg fået repareret. og indstillet.
bilen gik ud i sverige pga pluskablet var gennem irret og gik på udstødning.. heller ikke i min tid det kunne være sket da. kablet er rusten siger min mekaniker. . se billeder
desuden er der MEGET med det elektriske som ikke virker.. lys i instrument bord kabine luft blæser lys på bilen mv mv som ikke virker.. :(
der er menge ting som SKAL laves på bilen, for at den 1 er lovlig og 2. kan køre.
jeg har send dig en vedhæftning over ting som skal laves. som jeg gerne vil have du kikker på ... fordi det er inforstået sprog og ikke vil uddybe yderligere med skrift her..
jeg vil nemlig have nogle af mine penge tilbage fra dig som jeg skal bruge på at gøre bilen i stand. da jeg finder dette mest fair samt moralsk rigtigt..
jeg ved godt jeg ikke er underlagt købe loven på samme måde i et privat køb som jeg ville være som forbruger køb. dog er det ikke lovligt at snyde folk ej heller lyve. ej heller fortie om sandheden...
jeg er glad for min bil, og er endnu ikke på det personlige plan med dig endnu.. håber heller ikke jeg kommer det. jeg ønsker blot vi i fællesskab skal komme til et kompromis mht bilens fejl og mangler... for hvor ``ansvaret`` ligger. i kr og øre-.
Ting som SKAL laves på min mini…
Bærkugler
500 kr. i alt 4 stk 500
Motor ophæng
100 stk . 200
Kødben.
110 kr
220 kr i alt 220
Pakning forkammer dæksel det er der olien kommer ud. (5 timer).
30 kr
Pakdåse 60 kr 90
Stabilisator
Alle 4 60 kr 60
Gummiklodser forbro.
150 kr i alt . 150
Rørstykke til gearkasse. Slør i gear stang.
510 kr. 510
Pluskabel
Ca 250kr. 250
lygter rustet kan ikke synes 500
16 timer
425 uden moms i timen. …
reservedele 2480kr
timer 16 425 6800 uden moms 8500kr i arbejdsløn
ALT I ALT ...10980kr...
er her evt en fra sydsjælland som kan lave alt dette til under 5000kr i arbejdsløn ???
Cleve
Svaret d. 09-09-2009-07:07:10
plus højre hjul var ved at falde af. (seriøst)
Cleve
Svaret d. 09-09-2009-07:54:27
Tag det nu roligt, da du var ude at se på bilen, havde du da alle muligheder for at se hvilken stand bilen var i? Og hvis du ikke har mere forstand på biler end at du tror på sælger selvom at der pisser olie udover det hele og den generalt er ved at falde fra hinanden.. Skulle du måske have betalt en ``mekaniker`` for at tage med ud at kigge på den.. Har selv købt biler der var knapt så heldige i starten da jeg begyndte at gå op i gamle biler, men det må man tage som lære penge! Så drop nu det tuderi også bare selv komme igang med at få den bil ud at køre.. Er sikker på at der er nogle på siden der gerne vil give der gode råd til hvordan du selv kan lave det meste også er det bare ud at få købt en haynes! Sådan tror jeg de fleste er startet. Jeg vil påstå at det er den forkerte bil du har købt, hvis du ikke selv kan eller har planer om at lære at skrue i bilen!!
Flemming Bæk
subhuman
Svaret d. 09-09-2009-08:43:20
hej kleve
du må regne med det er en gammel bil
de ting du nævner det sku mehet nomalt i en mini
så på med hansken og i gang. hvad gav du for den
lars
denlille
Svaret d. 09-09-2009-09:07:50
En evt. kritik og modkritik står og falder med een ting! Prisen.
Isoleret set, er de enkelte ting jo overkommelige, men mange bække små.....osv. ;-)
Og kan man bringe en nyindkøbt Mini på ``benene`` for nævnte beløb i stumper, så står det ikke så skidt til.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 09-09-2009-09:40:27
tak for de konstruktve ord. :S
Bilen kostede 43000 kr. alt er ved rellativt. men min mekaniker skød på max 15000 kr.
Jeg har ikke forstand på biler. så Flemming Bæk det hjælper ikke at fortælle mig om hvad jeg skulle ha gjort, inden mit køb. tillykke hvis du er super duper til det med bil køb mv. men det er jeg ikke :)
Jeg er ikke naiv. min bil er ikke en ny bil, så derfor vil jeg selvfølgelig lære at skrue i den. det er formålet med den.
Det som jeg egentlig forsøger at formidle er, at jeg føler mig bollet i r...n.
samt ville jeg have svar på nogle tekniske ting som dette forum vel egentlig er til for ??? det har jeg fået tusind tak :)
Cleve
Svaret d. 12-09-2009-17:10:18
Så må du jo være ØM bag i efter sådanne en tur, spøg til side. Det er da total ned tur, men en mini kan man stor set lave alt på selv, hvis du selv går i krig med den, så er jeg sikker på at du har lært en del om miniér når du er færdig.
frank
minibisse
Svaret d. 12-09-2009-17:37:04
Puha da, efter sådan en omgang så er der garenteret ikke lyd på når man fiser... :-(
Men der er ikke andet for, at komme igang med projektet. Du skal nok få dine sjove stunder med den, selvom du er kommet lidt skævt igang med Mini.
I den mindste så ved du til næste gang, hvor meget der kan være ivejen og at det er en god idé at alliere sig med garvede ;-)
MartinKnudsen
Svaret d. 12-09-2009-17:53:31
Til den pris har du under alle omstændigheder ret til at føle dig angrebet i nævnte kropsåbning ;-)
Rent ud sagt, det er fandeme noget svineri at sælge en Mini til den pris med de fejl. :-(
Din mekanikers skøn lyder mere realistisk.
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 12-09-2009-17:55:11
Har du pladsen og værktøj, så ville jeg helt klart lave noget af det selv, eller lave det hele selv, bliver der tvivl om nogle ting, kan du med 100% sikkerhed få svar på dine spørgsmål her.
frank
minibisse
Svaret d. 12-09-2009-19:21:22
tjek din indbakke her på siden
mvh
minimiglia
Svaret d. 13-09-2009-09:30:44
Hej
Hvor lang tid siden er den er synet, for med det du skriver skulle den kasseres og er den synet inde for kort tid før du købte den, vil jeg tage kontakt til synshallen for det er jo ikke noget som kommer over weekenden.Håber ikke du mister modet med din mini.
vh Kim
minicooper
Svaret d. 13-09-2009-16:04:58
Er også selv blevet snydt i en bil handel, men det lærer man af.. Så næste gang er du måske lidt mere grundig. Som du beskriver det, har du nok givet lige i overkanten for bilen. Men igen er det svært at sige for du skriver ikke hvilken model og årgang det er og ikke for at sige du ikke taler sandt. Men vi har også kun sagen fra dit synspunkt!
Det er selvfølgelig rigtig surt det skulle starte sådan med din første mini, men det jeg ville frem til med mit tideligere indlæg, er at sælger jo ikke har tvunget dig til at købe netop hans bil, men at det forhåbentlig har været af egne fri vilje og derfor er jeg af den holdning at du selv har del i at du er blevet taget i røven! Men det er bare at komme i arbejdstøjet også igang med din nye bil, du skal nok få mange sjove timer med og i den...!
subhuman
Svaret d. 14-09-2009-12:10:33