udskiftning af tag???

09-12-2005 18:37:32

Jeg står og overvejer kraftigt at udskifte mit tag på min Mini, da der er eftermonteret et soltag og rusten er begyndt at komme frem hvor det har siddet. Er der nogen der har prøvet det og har nogle fif. Jeg overvejer både om det skal være et brugt tag uden soltag og så skære taget i stolperne og skarredem sammen igen. Eller om det bare skal være tag-panelet som skiftes. Men hvor besværligt er det at løsne det gamle tagpanel? Så vidt jeg ved er et Mini tag rulle-svejst eller er jeg gal på den der?

Jeg vil gerne høre om erfaringer og +'er og -'er ved de to muligheder som jeg kender til eller andre muligheder at skifte et tag på.

MVH

Uffe

mini 30Th

hey jeg tror det er nemest kun at skifte tagpanelet. hvis du tager ved stolperne er der rigtig meget tilpassning og mange mål der skal være ens, jeg har set en der havde skåret det gamle 3-4 cm over tagrenden og sealet derefter lagt det nye ned over og svejset det fast nede i tag renden og sealet bagefter det var et meget pænt resultat held og lykke.

emaljevan

Svaret d. 10-12-2005 07:50:39

Hej Emil
Hvad er det du skriver at han ikke skar hele taget væk. Men lod 3-4 cm sidde som han så lagde det nye tag oven på?
Er det en korrekt måde at gøre det på? For at det skulle gå hurtigt? Vil det gamle tag ikke bare ruste nedenunder indefra istedet?
Jeg kan godt se det lidt større tilpasnings arbejde med at skære det i stolperne det er sandt, og kan være svært at ramme den rigtige højde vel.

Mvh uffe

mini 30Th

Svaret d. 10-12-2005 22:13:30

Hey

Den eneste rigtige måde at skifte taget på er ved at skære den i stolperne..!
Hvis det er noget du selv går igang med, så husk ikke at skære stolpen midt over, men i forskellig højder inde/ude..

Held og lykke...

Mvh Flemming

Subhuman

Svaret d. 11-12-2005 10:25:44

Tilbage