09-12-2005 15:11:19
Jeg har en Mini med 1100 motor, med LCB Manifol ellers er motoren standart, jeg ligger inde med en dobbelt caburator men der er en der har sagt til mig det ikke kan betale sig at montere denne ( altså effekt/ HK ) og man ikke kan lave andet end at stille på den. er det rigtigt.
MiniMunk
hej
Jeg må give ham der har snakket med dig om at den ikk får nogen effekt af at sætte dobb karb på 1 standmini og tja ud over at du nok halvere økonomien og skal skrue ca ver weekend ..
Meen en metro manifold med 1 hif karb kunne godt få lidt mere trukket ud af motoren med den rigtige nål og filter og så skal man ikk skrue ..kun egne erfaringer må jeg jo så sige .
God fornøjelse
Mvh Fidde
combi van 64
Svaret d. 09-12-2005 15:26:23
ja jeg er også enig med fidde, sæt en nyer su. på og få justeret den godt ind så får du en god og økonomisk løsning held og lykke.
emaljevan
Svaret d. 10-12-2005 07:53:13
I tager fuldstændig fejl, to karburatorer er langt bedre, den starter bedre og den kører bedre, og de skal ikke justeres hele tiden.
Men det kræver, at de bliver installeret og justeret korrekt, med de rigtige nåle, fjedre, dæmpeolie osv.
(hvilket også gælder ved en karburator).
Venlig hilsen
Lars Boman Madsen
boman
Svaret d. 11-12-2005 13:12:37
Hvilken olie er den bedste at fylde i klokkerne på dobelt carburater, har et sæt 1:25 som skal monteres på min 1300 motor.
frank
minibisse
Svaret d. 11-12-2005 13:34:54
I gamle dage brugte vi single grade olie, nemlig SAE 20 olie. Jeg har også brugt 10-40 olie med godt resultat. Men det vigtigste er, at klokkerne er dæmpet ens, så de følges ad opad. Løft klokkerne en ad gangen - helt op - og mærk om der er lige stor modstand, byt eventuelt om på dæmperstemplerne, og bliv ved til de er dæmpet lige meget.
Venlig hilsen
Lars Boman Madsen
boman
Svaret d. 11-12-2005 17:03:13
I gamle dage brugte vi single grade olie, nemlig SAE 20 olie. Jeg har også brugt 10-40 olie med godt resultat. Men det vigtigste er, at klokkerne er dæmpet ens, så de følges ad opad. Løft klokkerne en ad gangen - helt op - og mærk om der er lige stor modstand, byt eventuelt om på dæmperstemplerne, og bliv ved til de er dæmpet lige meget.
Venlig hilsen
Lars Boman Madsen
boman
Svaret d. 11-12-2005 17:04:31
Hej.
Det kommer fuldstændig an på hvorledes du mener effekt forøgelse, men jeg kan oplyse dig, at en bedre karburering end den standard monterede altid vil give en forøgelse.
Hvis du bruger en eller 2 eller en dobbelt karburator, er effekten afhængig af hvilken løsning du vælger, og hvilke andre tiltag du har taget.
Hvis du bruger 2 enkelte i seriemontering (2 X su)eller en Hif, der har et bedre manifold, er gevinsten størst på en standardbil, med hif`en, for den har et væsentlig bedre flow, end de to su`er.
Du kan dog sagtens flowe både karburator samt manifold, så det giver et bedre resultat, men dette gælder for begge løsninger.
Hif karburatoren er dog meget lettere at justere, og meget mere stabil, hvilket næsten alle forsøg har vist, og det kan du jo se logikken i, at hvis de 2 suer var bedre, ville de jo nok have været anvendt på de nye modeller, i stedet for Hif karburatoren.
En decideret dobbelt karburator( hvor en svømmer føder 2 venturier, og har 2 spjæld i samme hus)kan man justere sig frem til den optimale løsning, da der her er flere muligheder, både ved flowning af karburatoren, men også ved forskellige manifoldtyper, alt efter det den skal bruges til, og det samme gælder for hvilken type du vil anvende, horrisontal, eller vertikal,men det er en anden snak.
Generelt gælder det dog, at højere hastighed og mindre modstand af den med luft blandede benzin, kan komme ind i forbrændingskammeret, og bedre justering af blandingen af samme, mere effekt til følge, men gå en tur på biblioteket og læs den lektura der er tilgængelig, så for du syn for sagen.
Knast
knast
Svaret d. 11-12-2005 19:09:08