Forsikring

19-08-2009-09:34:07

Jeg har kig på en MINI Cooper fra 1996. Det er noget tid siden jeg sidst havde en ``ældre`` MINI så vil gerne høre hvordan I ville gøre med forsikring. Jeg husker at jeg kun havde den lovpligtige ansvarsforsikring på de tidligere modeller men jeg ved ikke hvad I siger til det?

Vh Anders

ABW

Jeg vil nu tage den med kasko det koster ikke så meget mere,det vil være surt hvis der sker noget og ikke kunne få det dækket .
Vh kim

minicooper

Svaret d. 19-08-2009-09:44:37


Nogen ideer om hvilke selskaber der er ``MINI venlige``?

ABW

Svaret d. 19-08-2009-10:07:35


Jeg har lige tegnet en hos Tryg forsikring.
Den ligner meget det, andre selskaber kalder en veteran forsikring, da den kun må køre 5.000 km om året. Til gengæld er det en helårlig forsikring, som der ikke er begrænset til ``hyggeture`` eller ``hobbybrug``, men kan bruges til alle formål - også en tur til købmanden som ellers er forbudt på en alm. veteran forsikring. Der er heller ingen aldersbegrænsning på bilen, så din `96er burde kunne blive dækket.

Rasmus Holst

Svaret d. 19-08-2009-11:01:00


Jeg har min hos alm.brand. Jeg giver en tusse med hele molevitten :-P

Må så kun kører i sommer sæsonen :-)

allan_nvsj

Svaret d. 19-08-2009-11:18:35


Puha sikke nogle priser de forlanger. Tror I alle sammen skal være glade for jeres forsikringer...

ABW

Svaret d. 24-08-2009-14:46:30


Jeg har lavet helårlig forsikring ved IF, bare for at kunne komme ud at køre. Det er en helårlig ansvarsforsikring til 2200kr. Desværre vil IF ikke kaskoforsikre, så derfor bliver min forsikring ændret når sæsonen ikke er Mini-venlig længere. Altså engang i december eller deromkring.

Har fået klassiskforsikrings tilbud fra GF: 640kr for ansvar og 1495 for kasko.

MartinKnudsen

Svaret d. 24-08-2009-15:13:37


Ved ikk hvor glad jeg skal være.. Jeg har fået kun fået 200 kr i afslag fordi vi har en masse andre forsikringer hos dem. Ellers er det standart takst..

Tror det fordi en 96´er ikk ligefrem er en klassikker eller veteran :) Det hjælper en hel del at den er det :)

allan_nvsj

Svaret d. 24-08-2009-15:43:49


Jeg ville også gerne vide hvad det magiske ord til forsikringsselskaberne er, for jeg giver ca. 6000 kr for kasko og ansvar... Og har ikke fundet nogle der var billigere. Kan ikke veteranforsikre den, da jeg kun har en bil. Overvejede at købe en bil til men så kommer problemet med at jeg ikke har nogen aflåst garage til den:s
Skruen uden ende...

line_kyndi

Svaret d. 25-08-2009-07:25:26


Hvem siger du ikke kan det fordi du har kun en bil?

Jeg har ingen bilforsikringer i alm.brand ud over minien.. Og jeg får det billigt alligevel..

allan_nvsj

Svaret d. 25-08-2009-08:11:59


Hej, her er hvad Alm.Brand(Nordisk veteran forsikring)skriver:

`` Tegningsregler: Klassiske biler 1974 - 1983
En ``klassisk bil`` er mellem 26 og 35 år gammel - dvs. indregistreret første gang mellem 1974 og 1983.

For at kunne tegne en veterankøretøjs-forsikring til din klassiske bil, skal du have en anden bil til din daglige transport.

Øvrige betingelser for at tegne en veteranforsikring:
Du benytter kun din klassiske bil til hobby/liebhaverkørsel
Du er medlem af en klub for veteran- eller liebhaverkøretøjer
Din klassiske bil skal opbevares i lukket og aflåst garage
Du skal informere Nordisk Veteran, hvis du har flere end tre klassiske biler under samme tag
Køretøjet skal være i korrekt historisk stand``

Jacob

mini

Svaret d. 25-08-2009-08:25:31


Jeg har lige talt med Alm Brand og de ville ikke tage den ind med mindre jeg flyttede min anden bil over til dem. Hmm man burde oprette et forsikrings selskab for MINI folket der passer på deres biler og bare gerne vil ud og køre....

ABW

Svaret d. 25-08-2009-10:14:24


Det sagde de også til mig første gang.. Anden gang sagde det at jeg ikke behøvede at have min anden bil hos dem..

Har min daglige bil i etu forsikring.. Og min mini i alm. brand.

allan_nvsj

Svaret d. 25-08-2009-12:28:57


Tilbage