Dokumentation for konstruktiv ændringer

12-08-2009-14:19:34

Har en Mini 850 der er lagt en Metro motor i.Den er synet med den i påstå den sidste ejer, men det er ikke på skrevet i synsatesten, så jeg står vel til en bøde på 30.000 kr, hvis jeg ikke får papirene i orden ?? Har talt med synshallen, de vil have en dokumentation for at det der er lavet er i orden, eks vis, skal skive bremser på eller ej osv. Hvor finder dokumentation for hvad der skal gøres for at lovliggøre det der er gjort, så jeg kan få den synet og betale afgift ?? Har hørt, at når bilen er fra før 70, skal der ingen dokumentation til ?? Er det korrekt ?? Bilen er 40 år ! Håber på hjælp og gode råd ! Tak !

bimanden

Man kan påstå hvad som helst. Hvis ikke det er påtegnet som ``konstruktive ændringer`` er den påstand ikke en skid værd.
Med Metro motor mener du vel en 1275´er?
Hvis du søger i forummet på emnet, er der så vidt jeg husker, et link til en DOMI-erklæring vedrørende montering af skivebremser.
Tror det har været oppe at vende tidligere, det med dokumentation på det ene og det andet. Men nogen stringent opskrift blev det vist aldrig til.
Graden af problemer afhænger også af synssted. Dermed ikke sagt, at noget ``lader`` noget slippe igennem. Men at man ser realistisk på tingene.
Minier er jo tit blevet slagtet til syn, fordi de ikke bremser så meget på baghjulene, som ``normen`` siger.
De skal sgu ikke bremse ret meget i den ende! ;-)
Mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 12-08-2009-15:01:10

Jeg er lige med på en lytter.. Jeg er ved at lave min Clubmann om med en 1275 motor og skivebremser... Og skal til syn med den i næste måned, så hvis der findes nogle papirer eller erklæringer som jeg kunne tage med derud ville det jo være rigtig fint...

M.V.H

Lars Brøchner

Lars Brøchner

Svaret d. 12-08-2009-18:56:37

Hej Når der skal monteres skivebremser er det ikke nødvendig med papir.
Men jeg har de papir der giver tilladelse (ligger på min hjemmeside) og en bil med skiver hvor der står: med konstruktive ændringer med skiver :.
ang. motoren skal der betales en afgift da den er øget med mere ind 20%.

http://www.fstyr.dk/sw23095.asp

mvh Allan

austin7

Svaret d. 12-08-2009-23:54:37

hi Allan en lille korrigering det er nødvendigt hvis man skal følge loven med dokumentation for montering af skivebremser da det er en konstruktiv ændring i henhold til typegodkendelsen der sikkert siger køretøjet ikke er født med skivebremser.
Og det er faktisk perfekt det ligger på din side det har jeg anbefalet til andre at hente ned selvom jeg har et originalt liggende ;-) og vedr. motor ja der skal betales afgift udfyld den korrekt med alt hvad der er muligt at påføre i forbindelse med ombygning af mini da det ellers kun bliver det du nu omtaler der er tilladt OG AFGIFT ER DET SAMME ellers er du velkommen til at ringe 22400441

minimiglia

Svaret d. 13-08-2009-22:56:27

Hej Så fandt jeg det link igen. Så her er der en gyser. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=110565&vID=201310&i=260&action=close#i110565 Mvh Allan

austin7

Svaret d. 15-08-2009-16:05:03

Tilbage