Motor Råd

05-05-2006 12:43:12

Hej mini ejere.

Jeg synes min motor virker ret sløv i det, og kører selv med stage one kit. Har overvejet lidt forskellige muligheder til hvad der kan være galt.

For det første når jeg starter den går der lidt tid før den kommer i gang, som om den ikke får benzin nok til at starte med, for starteren fejler ikke noget. For det andet laver den en stor hvid sky af udstødningsgas i tomgang når man starter. Den bruger ikke for meget olie eller kølervædske, for troede det måske kunne være toppakningen. Dog virker den til at være meget våd af olie ned af bagsiden af blokken, ved manifoldene. Når man kører efter den har holdt i tomgang i et stykke tid, hakker den op gennem gearene og er ekstremt dårlig i optrækket. Når først den er blevet gennem varm, er der ikke nogen hakken, og den kører egentlig fint nok, men trækker lidt ujævnt.
Som i kan høre er det et ret udefinerbart problem, men i må meget gerne skyde løs med ting der måske kan være i vejen eller som kan tjekkes igennem.

Mvh. Andreas J

Andreas

Hej

Det lyder som om du skal lave et service på din Mini, altså skifte alle tændingsdele ( platiner, strømfordeler dæksel, rotor, kondensator, tændrør og tændkabler) og derefter ville det måske hjælpe at få justeret tænding og kaburator.

Jacob

mini

Svaret d. 05-05-2006 15:41:50

Okay. Jeg har næsten lige skiftet tændrør og tændkabler, men det kan da godt være man skulle give resten en tur også. Så det prøver jeg.

Hilsen Andreas

Andreas

Svaret d. 05-05-2006 20:02:38

Tilbage