07-08-2009-07:19:54
Måske er det mig der er dum. Men er en mini 850 fra 71 ikke født med baklys?. Fandt ud af, at der ikke var baklys i mørk aften. Eller er det bare gået i stykker? Glasset har dog ikke noget klart lygteglad bagved... Mvh. Morten
Hej .
De er ikke født med bak lys før hen sidst i 70erne , men det kan da efter monteres .
Fidde
van man
Svaret d. 07-08-2009-08:01:59
Hehe. Tak. Blev helt forvirret og troede at der var endnu en ting til listen der skulle laves. Takker... Morten
MortenJuul
Svaret d. 07-08-2009-08:32:53
Du skal have fat i en af de baklyskontakter, der er skruet i nede på forsiden af gearkassen. Ihvertfald hvis det er med ``remote`` gearskifte. Men din er med den magic wand, ikke?
Men mon ikke det er det samme.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 07-08-2009-11:40:18
http://minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=41489&title=REVERSE%20SWITCH%20REMOTE%20TYP...
Tænk, den findes sgu endnu ;-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 07-08-2009-12:02:31
Tak for det Jelshøj. Jo, det er magic der er på. Men hvis den ikke er født med den, ved jeg ikke om jeg vil sætte det på?. Var ude og køre i går og nu er der to nye problemer. Det første er at kørelysets pludselig går ud - for at komme igen. Hvad kan det være? Min kobling er også blevet slap?. Kan det være slavecylinderen der er utæt? Morten :-)
MortenJuul
Svaret d. 09-08-2009-14:36:35
Okay, hvis originaliteten skal bevares 112%, skal du selvfølgelig ikke montere baklys. Men det er nu praktisk nok. Og sådan en lille bil bliver jo tit overset af alle de store stygge og slemme Audier og BMW´er osv. ;-)
Er der monteret kørelys? Det er vist ofte styret af ladelampen. Ellers kan der jo nemt være dårlige forbindelser i lyskontakten. Frem med måleinstrumentet :-)
Slap kobling? Prøv at pump med pedalen, se om den så virker bedre. Måske bare en udluftning kan klare det?
Ellers er slaven et godt bud.
En utæt slave ser du let. Så render væsken ud ved gummipakningen.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 09-08-2009-14:51:04
Ja, baklys er ikke den dummeste opfindelse. Det lyder lidt indviklet at sætte på dog.... Kørelys? At det tænder automatisk? Jeg skal trykke på knappen(og, har glemt at slukke den del gange her i sommeren-så der har været et par opladninger ;-) ) Men må måle. Den har dog sin egen vilje og slukker når den vil. Ja, pumpede den til den kom et godt tryk igen. Men den mister dog hurtigt trykket igen. Må også lige checke op på det... Man keder sig ikke når man kører engelsk.Takker igen Carsten. Du skulle næsten have penge for dine råd ;-). Har planer om at give den en god omgang til vinter og få checket op på diverse dele. Så der kommer nok endnu flere spørgsmål :-)
MortenJuul
Svaret d. 09-08-2009-20:19:56
:-) Okay, jeg troede et øjeblik, at din Mini var så avanceret, at der var blevet monteret ``rigtigt`` kørelys! ;-) Så er det nok bare kontakten, evt. selve ledningsforbindelserne.
Det kan forresten stærkt anbefales at montere relæer til lyset.
Prøv evt. at tage ledninger af og på igen på sikringsboxen. Kabelskoene bliver jo irrede med årene.
Tror sgu ikke BL havde regnet med, at din bil skulle blive så gammel. ;-)
Jeg takker. Nogen skal jo prøve at svare på spørgsmålene :-(
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 09-08-2009-20:28:06
Det lyder som en god ide.. Det må jeg lige for gjort. Selv politiet gav mig det lange lys i dag :-) . Ja, det er rigtigt. Hvis jeg vidste mere havde jeg også svaret ;-) .
MortenJuul
Svaret d. 09-08-2009-21:40:39