Hjælp til kilometertælleren der er i hak

01-08-2009-19:06:28

Hej igen igen. Nu mangler jeg kun to ting til at få min gamle mini fra 71 til at virke i alt gejlet, som den nu har :-). Her er der tale om loftlyset, som jeg har fået til at du to gange, så det må være noget stel et sted. Men min kilometertæller er kørt fast ved 399999 eller noget, og den kommer ikke længere. Nogen der har et fif eller tricks? Haynes har intet om den fejlmelding.Mvh. Morten

MortenJuul

Du kunne prøve at sætte den modsatte ende af speedometerkablet i en boremaskine, og med lidt følelse give gas. Måske den kan kommer ``henover`` punktet på den måde.
Loftslyset er sikkert selve kontakterne i dørstolperne, der ikke får stel. Prøv at krads lidt ud i selve hullet til skruerne.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 01-08-2009-19:14:16


Hej Carsten. Tak for det. Har bemærket at du ved en del om mini`er. ;-) . Det må jeg lege lidt med i morgen.

MortenJuul

Svaret d. 01-08-2009-19:48:12


Jeg lyder bare som om! ;-)
Hvis det er et af de gamle store typer speedometre du har, er det ikke raketvidenskab at skille det ad, og ``overtale`` tælleren til at kommer over punktet.
De nyere typer har jeg til ``gode`` at prøve at splitte ad :-P
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 01-08-2009-20:19:34


Det er den gamle runde type, hvor der kun er benzin(som jeg har fået tilb at du :-) ), kilometer og hastighed samt lys der viser blink, langtlys og tænding. Men har også overvejet at score glasset af for at gøre det med fingerne!. Ville bare høre lidt erfaring :-)

MortenJuul

Svaret d. 02-08-2009-07:58:10


Jamen den kan du sagtens skille ad, no problems :-)
Så vidt jeg kan huske, skal kromringen lirkes af, og selve instrumentet sidder fast i huset med et par skruer fra bagsiden......tror jeg nok ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 02-08-2009-11:08:45


Kanon. Perfekt at der er så god hjælp herinde! :-P

MortenJuul

Svaret d. 02-08-2009-12:17:14


Tilbage