vedr maling til motor

18-07-2009-23:10:58

Hvis jeg ikke kan få min mini solgt så laver jeg den sku om så det skal tage mig resten af livet.
Man hva maling skal jeg bruge til motoren skal det være varme fast eller?

mascotmads

Hej Den bliver jo ikke så varm uden på, så vi har brugt hammrelite, fås i rød og sort, ved jeg, men hvis du mener at den skal være allu farvet, så fås den i varmefast.
AM

motorsen

Svaret d. 19-07-2009-00:27:53


alm. autolak holder fint. ;-)

batman

Svaret d. 19-07-2009-07:46:43


oki tak for hjælpen :-)

mascotmads

Svaret d. 19-07-2009-08:52:52


Jeg vil bare lige informerer Jer om, at man absolut ikke skal bruge varmebestandig maling på en motor, da dette kun er beregnet emner der bliver meget varme (såsom brændeovne, skorskensrør m.v.) Varmebestandig maling hverken tørrer eller hærder før det har nået en temp. på over 260 gr. og det gør din motor forhåbentlig ikke :-P
Varmebestandig maling er sådan set lige så godt som skosværte på en motor :-D
Mvh. Nicolas

Valborghoj

Svaret d. 23-07-2010-14:16:43


hej

jeg er også med på autolak siden.. din motor skal bare være helt ren for gammelt maling og rust, for ellers vil malingen boble op og skalle af efter nogle måneders tid, jeg tror selv at det skyldes vis man ikke rengøre grundigt nok , så vil der danne sig nogle små luftlommer mellem maling og skidt/rust og når motoren så bliver varm og kold udvider luften sig og det kan den tøre maling jo ikke holde til og derfor vil den skalle af.

jeg sandblæser normaltvis blok og topstykke og blæser det rent med trykluft og derefter rengøre jeg med bremse-rens
og derefter grunder jeg og lakere motordelene og her er det meget vigtigt at man ikke ``smørre tykt på`` ;-)


mvh. Rasmus

mayfair91

Svaret d. 23-07-2010-19:25:20


Tilbage