benzinpumpe.

08-07-2009-14:23:47

Først :
Kan en mekanisk benzinpumpe blive træt?
Altås den er tæt ind til krumtaphuset, og da jeg havde den ae, var der ``sug`` i den.
Men det er somom den ikke fylder svømmeren helt hurtigt nok op efter et par minutter ved 80-90km/t, bykørsel og meget korte ture går det fint.

Jeg har lagt en forspørgsel på en brugt pumpe på handelspladsen.

En anden ting...er det for dyrt og besværligt at montere end elektrisk pumpe selvom man ikke har tunet eller tuner sin basse? Altså giver det mening?

mvh
Julian

julianfalck

jeg tror det er nemmere at smide en anden mekanisk pumpe på,så er du fri for at skulle trække ledninger :-). jeg skal selv ha en elektronisk pumpe på, men det er mere fordi jeg smider en cirka 110+ hestes motor i min dyt

Henrik0225

Svaret d. 09-07-2009-11:14:07


Hvis man ikke bekymrer sig om at skrue i Minier, er det ikke besværligt at montere en elektrisk benzinpumpe :-)
Hvis man vil punge ud, har diverse forhandlere af Ministumper både pumper og det originale beslag til bagbroen. Og så kan lidt kiggen i Haynes diagrammer let afsløre ledningsføringen.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 09-07-2009-11:24:15


fandt problemet med den gamle pumpe.
Den sugede ligeså meget i karburatoren som den pumpede ind i den...
så der har nok ikke være meget tryk på den rigtige vej.
Ventilen i puste delen af pumpen var gået sig en tur, plus den lille hus med slange studsen var revnet så der løb lidt benzin ud en gang imellem...

Så det kan ma også komme ud for.... :-)

julianfalck

Svaret d. 24-07-2009-01:13:09


Sådan noget gammelt l*rt! :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 24-07-2009-09:38:16


Tilbage