05-07-2009-09:54:33
Hej derude,
Har et problem med min mini 850. den taber omdrejninger i førstegear når man giver gas. Den skal følges stille og roligt op.
Den går fint i tomgang og nården er kommet op i omdrejninger.
Hvis der er nogen på fyn eller i omegen der er villig tilat hjælpe så ville det være kanon.
Har du tjekket om der er olie i klokken på karburatoren? For uden olien vil den tøve ved acceleration.
Ellers send ``benzo`` en bette mail :-) Han er nok modtagelig for lidt fedteri! ;-)
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 05-07-2009-10:03:56
kan se der er olie på!
bahn
Svaret d. 05-07-2009-12:36:48
Der er et par ting du kan tjekke her.
Fungere dit vakum system?, altså den lille slange der går fra fordeleren til karburatoren, lige før manifoldet?
tag fordeler dekslet af og sug kraftigt i slangen, så kan du se om platinnerne rykker sig frem.
Jeg har haft både en hs4 og har nu en hif38, på dem begge sidder der en lille lodret pind bagpå til højre for ``klokken`` som kan skubbe stemplet et par millimeter op.
Når du ved normal tomgang skubber den op, bare lidt, skal motoren først stige lidt i omdrejninger, og der efter falde igen. Så står blandingen fint.
Hvis den bare daler er den for tynd, altså for meget luft i forhold til benzin.
Hvis den bare stiger er den for fed, for meget benzin.
På en hs4/6 sidder der noget halløj på undersiden af karburatoren. en rund dims med en slange på nederst, en fjeder, og en møtrik som kan skrue hele møget op og ned, det er stråledysen du flytter op og ned for at justere din blanding.
Skruer du den op i karb. bliver blanding tyndere, og ud af karb. bliver den federe.
På hif38 sidder svømmeren under klokken, så system er lidt anderledes. der sidder en skrue inde i en fordybning på venstre side af karb. bagerst under klokken.
Skruer du den ind i karb bliver blandingen federe, og ud tyndere.
Motoren skal være varm, så kør en tur først.
håber det kan hjælpe... :-)
Mvh
Julian
julianfalck
Svaret d. 05-07-2009-13:22:20
Så lykkes det. Det var blandingen der var for mager! Jeg takker for den hurtige respons ;-)
bahn
Svaret d. 05-07-2009-17:15:38