pakdåser

28-05-2009-23:28:19

er det MEGET omstændigt at skifte de 3 oliesvin? kadang og gearstang`s pakdåserne?
Eller måske er det bedre at spørge om om det er noget man snildt kan ordne på en lift på glentevejs gør det selv iløbet af en time eller to?
Eller er der måske en der har prøvet det før der lige kunne smide en kort beskrivelse af operationen?

julianfalck

:-)

julianfalck

Svaret d. 28-05-2009-23:29:01

Det nemmeste svar er, at kigge i Haynes ;-)
En ordentlig donkraft og nogle bukke er nok. Bare man kan komme ind under bilen.
Det er som om afgang til en lift er et must. Lift mig her og lift mig der! ;-)
Det der kan drille mest, er at få løsnet selve drivleddene fra gearkassen. Der sidder en låsering, så man skal bruge et par flade mejsler eller store skruetrækkere, som skal kiles mellem leddet og sidedækslet.
Ellers er det bare en bærekugle, der skal løsnes, så aksel med drivled kan komme langt nok væk fra gearkassen, så man kan komme til pakdåserne.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 29-05-2009-00:34:30

klart! vi gir den sgu et skud en af dagene... :-)

julianfalck

Svaret d. 29-05-2009-07:40:21

hej måske burde det lige nævnes at når du tager drivledet ud af gearkassen så kommer der altså olie ud.... bare så du har en form for bakke eller noget lignende at klar til at sætte under

mvh. Rasmus

mayfair91

Svaret d. 30-05-2009-22:41:28

er det en idé at ordne et olieskift i samme omgang? evt. dræne den før man går igang? eller er det bare den slat der ligger i diffet?

Fandt iøvrigt ud af, hvis man oplever en kraftig hosten når motoren skal trække, altså ikke ned af bakke men op.
Så har man nok heldt en anelse for meget blyerstatning i.
Jeg tror jeg kom til at hælde til 30liter i og jeg havde hældt 18liter benzin i, og den kørte faktisk som en gammel tør rullepølsemad.

:-)

julianfalck

Svaret d. 31-05-2009-00:29:31

Du skal for guds skyld tømme motoren inden du starter ellers har du flere Liter-olie på gulvet, så du kan lige så godt i samme omgang skifte olie+filter.

frank

minibisse

Svaret d. 31-05-2009-09:53:05

godt så... :-)

julianfalck

Svaret d. 31-05-2009-21:48:25

Hej Jeg har disse på lager passer de til overstående i tekst/drivled eller er det til de ældre udgaver med gummikryds.

http://www.minisport.com/mini-spare-parts/info_ADU5738OE.html Hilsen Allan

austin7

Svaret d. 14-03-2011-22:46:01

Tilbage