27-05-2009-18:16:49
hej minispeed. jeg har et lille problem. min mini skal synes nu her, men desværre når jeg kigger ind på knokkelleddet ved mit højre forhjul er det som om at det sidder skæv ned på armen. er det helt normalt, eller er der et ``hul`` den skal passe ned i ?
Det lyder sgu da mærkeligt. Mener du drivleddet? Eller knokkelkuglen for enden af trompeten?
For hvis du løfter bilen op, så hjulet hænger i affjedringen, så ser det ``skævt`` ud.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 27-05-2009-19:44:36
prøv at tage et billed af det .
van man
Svaret d. 28-05-2009-00:36:50
det der er galt er at for enden af trompeten, sidder en lille rund kugle som går ned i bærearmen. den er knækket. men hvordan skifter man knokkenleddet, uden at sætte ny bærearm på. den er jo presset ned i et hul i bærearmen eller ? og hvordan får jeg desuden bærearmen af. den sidder på en møtrik i hverside, men der er godt nok ikke meget plads deroppe (:
Heissel
Svaret d. 02-06-2009-13:22:43
En knækket knokkelkugle?! Så har man hørt det med. ;-)
Den sidder nede i en nylonskål, der er presset ned i bærearmen. Den slipper stille og roligt, når den får lidt varme.
Du behøver ikke afmontere selve armen. Bare tryk gummifjederen sammen med det værktøj, man skruer i ovenfra.
Så kan (plejer) knokkelkuglen lige akkurat komme fri af nylonskålen.
Der sidder en lille gummipude uder bærearmen. Hvis du piller det ud, kan armen komme lidt længere ned. Det giver lidt mere plads.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 02-06-2009-15:59:11
ja altså jeg regner med den er den som er knækket. for enden af trompeten ligner det at man kan skille det fra hinanden? kan det ikke godt passe så. forder lidt længere nede, der hvor det begnder at bliver rundt nede i hullet er den knækket. det må jo værre det så? og man kan ikke få den bold klemt sammen anderledes? fordi jeg kan simpelthen ikke finde det her i området.
Heissel
Svaret d. 02-06-2009-18:35:04
Jamen så er den sgu da knækket. :-) Dét har jeg så bare aldrig set. Men hvorfor ikke.
Der må sgu da være een nede i nærheden af dig, der kan låne dig det værktøj.
Der er jo lidt langt herop ;-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 02-06-2009-19:50:37
okay. den er altså knækket. men hvordan hiver jeg så lige resten op. der er ikke meget at trække i selvom den varmes lidt op så jo S: jeg kan prøve at skrive herinde og på andre sider men ellers kan jeg ikke se hvor jeg skal finde det (:
Heissel
Svaret d. 02-06-2009-21:20:44
Nej, jeg kan godt se, at det bliver bøvlet når den er knækket.
Gad vide om den er hærdet? Så kunne du måske komme til at bore ned i den, og få et eller andet til at sidde fast, og hive resten med op.
Det med at varme gælder kun for at få nylonskålen til at klappe sammen, blive blød, så den kan fiskes op.
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 02-06-2009-21:40:13
Du kan ringe til os hvis vi skal komme ned og hjælpe dig med at lave det? Jacob 29823013.
mini-Haribo
Svaret d. 03-06-2009-11:38:16
Hej! Så må du lige skrive om den er blevet synet? Jacob.
mini-Haribo
Svaret d. 08-06-2009-22:59:19
Hej.
og hjæælp min skal også synes!
Er der en i københavns området der har synet en masse mini`er før, der har lyst til at køre en lille tur i min bil og fortælle mig evt. hvorfor den ikke skulle ville gå igennem syn? :-)
mvh
Julian
julianfalck
Svaret d. 15-06-2009-21:22:36