Ryger af H..... til

10-05-2009-23:04:00

Som det måske er flere bekendt ryger min mini lidt for meget, for ikke at sige alt for meget.. hehe

og da det er en nyrenoveret blok men et gammelt topstykke ligger fejlen næsten med garenti deroppe..

Jeg ved ikke alt for meget om topstykker så hvad kan være i vejen og hvad skal skiftes for den ikke tager olie ind..?

Jeg takker på forhånd..

/Søren G
Miniklub sjælland

SørenG

Sikkert slidte ventilstyr, og tilhørende oliehætter/paraplyer.
Så en afmontering er nødvendig.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 11-05-2009-01:18:51

Hvilken farve har røgen?

Blå = olie
Hvid = vand
Sort = brændstof

Boman

Svaret d. 11-05-2009-09:20:00

Det er olie..

hvad skal der til for den lille operation?

Sikkert noget specialværktøj?

/Søren

SørenG

Svaret d. 13-05-2009-20:42:27

Oilerøg kan være en kedelig ting, men i mange tilfælde er det som andre har nævnt, olietyvene der er hovedårsagen, og det er rimelig nemt at udbedre.
Bare af med toppen, og rens ventilerne samtidig, og ligeledes slib disse så de er tætte.
Samtidig kan du checke, om der er slør i dine stempler.
Jeg ved godt du lige har fået renoveret blokken, men det er ingen hindring for stort olieforbrug, for desværre har jeg set alt for tit, at bilens karburering var stillet forkert, eller vacumsystemet så deffekt, at benzinen bare løb lige igennem, og det er farligt, for du kan afvaske dine cylindre så hurtigt, at motoren er ``slidt`` op på under 2000 Km.
Prøv inden rep. at lyse ned i tændrørshullet, og se om du kan se ``rent`` metal på stempeltoppen, og kan du det er det en kedelig sag.
Er dine stempler derimod sorte og belagt med slagge, kommer olien fra toppen, og så er det olietyvene der er årsagen

God vind

Knast

knast

Svaret d. 13-05-2009-21:19:12

jeg siger tak for tippet knast..

jeg kikker lige på det i morgen..

/Søren

SørenG

Svaret d. 13-05-2009-21:32:05

Tilbage