oliespild fra koblingshus

10-05-2009-22:12:28

hej for 5000 km siden da jeg lige havde renoveret min motor hviilket er en A+ fra 97 havde den oliesoild fra koblingshuset og det ved man jo godt hva betyder så det var the hard way og adskille så man kunne komme til koblingen ud med koblingen og ganske rigtigt pakdåsen var utæt men det var ligesom om noget af den var vent på vrangen så jeg tænkte jeg nok havde været for uforsigtig med at sætte den i så ny i meget forsigtigt og den sad rigtigt rense koblingen godt af (ingen ny koblingsplade som der nok burde) i med det hele og det kørte perfekt så for en lille måned siden efter den havde fået tæv på motorvejen begyndte koblingen at ``fedte`` ved hård belastning så jeg tænkte det nok var olierester så måtte heller skifte koblingspladen men så her i dag begyndte den igen at spilde meget olie fra koblingshuset og det er ikke andet en 5000km siden at jeg skiftede pakdåsen så nu spørger jeg jer kan der være en grund til den er blevet så hurtigt utæt igen eller er det bare sort uheld?????

zeemax mini

Det er da en gang sur mås! ;-)
Men det ville jo ikke være første gang, kvaliteten af engelske stumper kan diskuteres.
Har du styr på udluftningsslangerne fra bunden? Hvis der er overtryk, kan olien jo skubbes ud diverse steder.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 10-05-2009-22:23:24

ja tror jeg det er jo en mpi så der er jo krumptapsudluftning og sådan bliver jo genanvendt i indsugningen men der er ingen slanger eller noget der ser ud til at være stoppet

zeemax mini

Svaret d. 11-05-2009-18:37:07

hej

så vidt jeg ved er der en ny slags pakdåse til de nyere modeller...

der kan ske det at pakdåsen slider en lille rande i primær hjulet og derfor kan pakdåsen ikke holde tæt, men det kan løses hved ikke at banke den så langt ind, det drejer sig om 1-1,5mm, men da motoren er fra en 97` burde den ikke have kørt så langt, at dette burde være tilfældet.

når du satter en ny pakdåse i, kan du give strålerne nogle omgange malertape for at du ikke ødelægger læben på pakdåsen.. ;-) eller også kan du købe det speciel værktøj der er lavet til formålet :-D

mvh. Rasmus

mayfair91

Svaret d. 12-05-2009-18:42:57

okay tak for de gode svar husker lige den med tapen ;-)

zeemax mini

Svaret d. 12-05-2009-21:45:51

Tilbage