03-05-2009-13:05:28
Hej
Jeg har købt sådan et sæt til min alm. Mini 1000. Det er nu monteret på køleren, og jeg har prøvemonteret det i motorrummet. Dog rammer gitteret, der beskytter selve vingen, på inderskærmen. Inderskærmin er den med de lodrette aflange huller i, og mit spørgsmål er, om ikke de kan økses af med en vinkelsliber uden at det gør noget?
Min brors Pick up er fra 68 og der er der frit udsyn ud til hjulet i ``hullet`` hvor køleren skal sidde, for der er en slags ramme om køleren i selve inderskærmen.
Så er det ikke bare af med de ribber, eller svækker det forskærmen?
hvis i vil se billeder, så kan det godt arrangeres. Bare spørg. Selve blæseren sidder på modsatte side af køleren, ifht. den originale vinge der bliver trukker på vandpumpen.
På forhånd tak.
Ps. det er jo ikke sikkert det er min ide der er den rigtige løsning.
Mvh Niels
Det er set før, at man skærer ribberne af i inderskærmen for at få plads til en blæser... Ved dog ikke om det skulle svække på noget.
Men det lyder som en meget god ide :-)
Appelsinen
Svaret d. 03-05-2009-13:23:32
Jeg har da set inderskærmen ``udhulet`` for ribber, og så forstærket lidt i den nye kant. Og med nogle små skrå stivere i de 4 hjørner. De var vist bare nogle få cm. lange. Det så meget nydeligt ud.
Og det var da ikke det, der løftede øjenbryn hos den lokale synsmand. Og det var før Staten smed håndklædet i ringen! ;-)
mvh. Carsten
jelshøj
Svaret d. 03-05-2009-13:26:31
Og i teorien kan man jo bare svejse et nyt stykke plade i med et stort rundt hul til blæseren? Arealet uden for vingen køler jo ikke rigtig noget, når der ingen gennemstræmning er. Så er der da stivhed for alle pengene.
Det sagde hun også i går.
det må jo være bedre end org?
Ministeren
Svaret d. 03-05-2009-18:22:30
hej Niels har du tænkt på at de nyere minier havde et stort hul til elblæseren ligsom på linket
http://www.minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=36424
du kunne da lave det lidt på samme måde hvis de var
mvh. Rasmus :-)
mayfair91
Svaret d. 03-05-2009-19:15:02
Hej Rasmus!
Hah, der kan man bare se. Ja, det var præcist det jeg mente med at lave et hul blæseren kan stikke igennem. Vidste ikke det fandtes. Men jeg har heller aldrig rodet i nyere Mini end 78.
Jeg tror sgu de ribber skal økses af, og så skal der lige laves en plade med et hul der passer til blæseren.
Tak for linket, Rasmus. :)
Ministeren
Svaret d. 03-05-2009-20:31:41