snart til syn.

28-04-2009-11:01:16

Hej alle.

er der en top 10 over fejl på velholdte minier uden rust?
Altså det der man glemmer...?

mvh
Julian

julianfalck

Snarere en top 100! :-D
Ikke at det hjælper en sk*d til syn, men husk endelig at pumpe noget fedt i diverse smørenipler.
Hvornår har du sidst set en bil med smørenipler? ;-)
Diverse pærer.
Ellers...............?
Tjek af manchetter, bl. a.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 28-04-2009-11:16:46


klart... det kunne være at de ALTID brokker sig over det samme...
Mini`en smørenipler har jeg haft gang i ;-) værktøjet stammer fra min fars gamle grenaa motor... :-)

julianfalck

Svaret d. 28-04-2009-11:28:38


Puha! En Grenaa motor? Det lyder som noget der sidder i en fiskekutter ;-)
Jeg ved sgu ikke, hvad de brokker sig over nu om dage. Engang kunne en Mini jo nærmest ikke synes uden en ny forrude. Og bagerste svingarme var også et ``hit`` engang.
Idag? Ved det desværre ikke. Men skævbremsning er jo også en Mini specialitet ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 28-04-2009-11:42:52


Men den er også i vinkel... har 8`` foran og ny klodser og bakker hele vejen rundt, den bremser helt lige... :-)
Tja, det var bare en lille vandkølet fætter på 2-3heste i en jolle... tum tum tum tum tum... men smørenipler var der sgu sin del af... ;-)

Jeg må bare køre derind med oliestanden på minimum så den ikke drypper så meget he he... så må de jo klage hvis de vil... Men huske at skrue dysen helt op, det skal jeg nok.. ;-)

julianfalck

Svaret d. 28-04-2009-11:50:39


Aha! Oliespild. Det er nok de tre pakdåser, drivakslerne og den til gearskiftet.
Nu skal du jo heller ikke kvæle den! ;-) Co værdi på ca. 3,5 eller så, det må være fint.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 28-04-2009-13:50:18


Man kan også tilføje forkert justering af nærlys/forlygter, evt. slør i hjullejer/styrtøj, er faktisk engang gået ned på knappen til sprinklervæske :-D den manglede...

rød1000

Svaret d. 28-04-2009-15:33:48


Tilbage