26-04-2009-14:02:56
Hej.
Jeg har lige prøvet, at skrive ET brev, men det faldet tilsyneladende ud af systemet, men jeg prøver igen. Jeg spørger, er der nogen her, der ved hvad en Mini må laste, og dernæst, om der er en der tør gætte på hvad en Mini uden motor+motorrum vejer.
Vi har tænkt at skære hele fronten af en Mini, for at lave en Mini lemo, så derfor skal der sættes to Minier sammen, så forbrædtet ud til maskinen skal også væk, men A + siger at du ikke må overstige en Minis totale vægt, med last, så derfor.
P.F. Tak
Motorsen
Min Estate har en totalvægt på 1025 kg. Og egenvægt på 650...
Det er så en Estate. Ved ikke med de alm. ;-)
Appelsinen
Svaret d. 26-04-2009-14:13:07
Og du skal ca. trække 150 kg. af til motor... Tror jeg nok... :-P
Appelsinen
Svaret d. 26-04-2009-14:13:52
Hej igen
Tak for et svar.
Hvis jeg skal regne med de vægte, vil det sige, at en Mini vejer i sig selv 1025 kg. hvoraf de 650 kg er bilens vægt, så vil det sige, at der er 375 kg. fri + ca. 200kg. til motor og den front der ikke er der, det vil så sige at der er ca. 575 kg fri, og det er jo ligesom ikke nok, da de regner 6 personer til 450 kg. (75 kg pr. person, (femenint))og den bil man skal svejse på vejer ca. 450 kg. (et stk Mini uden motor og front) det giver totalt 900 kg. Så mangler der ca. 450 kg. i det regnestykke. Eller hvordan er det lige jeg skal forstå det?
Det er fordi syns manden sagde til mig, pas lige på at du ikke ovestiger en bils totalvægt, det må man åbenbart ikke. Hvem ved hvordan de rigtige vægte er for en Mini?
motorsen
Svaret d. 27-04-2009-00:58:16
Hej Hvis du regner på det ca. balance punket er ca. 1/3 - 2/3 mid dør der er punket, så vejer den del (1/3) af fronten 300kg. så hvis du skære del lige ved tagkanten ved forruden skal du regne med en vægt på 330 kg. men det stykke du øger med er vel det der svare til hele taget og lodret ned. da bilen jo kun har en front og en bagende så med døre og vinduer 130 kg.
austin7
Svaret d. 27-04-2009-07:38:43
Hej
Jeg fåstår ikke helt hvad du mener, jeg regner med at det kommer til at passe, hvis jeg skære den lille bid tag af der går ned på den foreste bil, og den stump der bøjer ned på den bagerste og finder en doner bil, hvor jeg kan tage det stk. tag der mangler fra. Faktisk så midten af taget kommer fra en doner bil, og enderne kommer fra de oprindelige biler, dvs. at motor, motorrum, og helt ind til instrumentet skal skæres væk, så vejer det heller ikke. Jeg tror det er vægten der er min værste fjende, og dernæst statens bilinspiktion.
Hvis man forstærker vangerne, ude i panelet,så er det en ny model, (en forstærket Mini model, som klart derfor må laste mere),eller hvad?
Motorsen
motorsen
Svaret d. 27-04-2009-12:16:06
Hej det er jo sådanne at det kun er det ekstra stykke du sætter ind der øger vægten. Dette må da være det samme som det der er under taget. Front (+ mellemstykke) + bagende.
austin7
Svaret d. 27-04-2009-15:04:37
ADVARSEL
Det med at lave store konstruktive ændringer, skal i lige tænke lidt mere over, end hvad en tilfældig synsmand oplyser.
Nu ved jeg ikke hvad en lemo er, men ud fra de beskrivelser du giver er der flere elemenmter der gør, at mine nakkehår pludselig rammer flippen på min nyvaskede sommerskjorte.
1. En konstruktiv ændring af den dimension du oplyser, kræver både nyt registrerings-syn, samt toldsyn, da bilen ikke mere kan synes på den gamle typeattest,
2. Bilen skifter derefter identitet, og du skal så told/afgiftberigtige bilen på ny.(det koster kassen)
Har senv prøvet.
Den tekniske side af synet med en så stor ændring kan kun ske via en TUW/EU overenstemmelæærklæring via færdselstyrelsen, og de kræver netop denne dokumentation for at køretøjet overholder de vridningskvoficienter som de skal i forhold til vægt o.m.a.
Du kan også fremkomme med en chrasstest,Citat`` fra en ef færdselsstyrelsen godkendt anstalt`` citat slut.
Du skal med andre ord skriftligt kunne dokumentere, at bilen overholder gældende standarter for køretøjer i Danmark (detailforskrifter mm) før en synsmand kan syne bilen.
Den dokumentation der skal fremlægges, er ansvarsbelastende, så det nytter ikke den lokale pladesmed siger god for tingene, der skal foreligge et dokument fra mindst Teknologisk, hvor der er dokumentation for træk/vridningsprøver mm.
Det erv ikke særlig dyrt, og koster kun ca 55000.-.
En TUW godkendelse sker kun på baggrund af samme men indeholder samtidig en EU certificering og koster i omegnen af 200.000 EURO
Dette er bare et lille vink fra en der har været hele møllen i gennem, og snart er færdig med sin BUG 2 SEATER.
(Fini kommer fredag med kaleshen)
Hilsen
Knast
knast
Svaret d. 28-04-2009-09:30:17
hmm har hørt noget om en ved næstved har lavet en mini med hayabusamotor (motorcykel motor) som er synet og godkendt herhjemme og det må også siges at være en stor konstruktiv ændring....og hva kan jeg så bruge det til spørger i så....historien går på at det heller ikke kunne lade sig gøre men så kørte manden til england og fik synet den derover og kørte så til danmark igen og mener at på grund af nogle eu regulativer blev man så også nød til at godkende bilen herhjemme og så vidt jeg husker køre der da et par mini limoer over i england som er synet derover så mon ikke det kan lade sig gøre at finde manden fra næstved og høre præcis hva han gjorde....det bringer da et håb tilbage ikk ;-) :-D
zeemax mini
Svaret d. 16-05-2009-20:26:35
Manden kommer ikke fra Næstved men fra Glumsø, og han hedder Henrik. Han har ikke været i England i nu, så den er ikke synet her hjemme i nu.
mini-niss
Svaret d. 17-05-2009-00:31:09
okay har bare hørt at den skulle være synet det er det med rygter det er ikke atid de er helt sande ;-)
zeemax mini
Svaret d. 19-05-2009-20:22:55