Halvårs/sæsøn plader hvordan?

24-04-2009-11:52:29

Hey vil have sat mini`en på halvårs plader men, har ingen ide om hvordan jeg grejer den med alle autoriteterne (forsikring og politikontoret etc)

Nogen der har nogle tips eller en gennemgang :)?

Mvh Kasper

Kasparr

Hvis den er 35 år kan den køre som veteran hvor du må køre i sommer halv året og beholder pladerne på om vinteren men må ikke køre.

austin7

Svaret d. 24-04-2009-12:11:00


Hej.
Min bil er indregistreret i 1980, så den er 29år.
Det betyder jeg kan køre på en ``klassisk`` forsikring hos nordisk veteran.
Det betyder at jeg kører fra 15marts til 1november. I vintertid skal den stå i aflåst tør parkering, og forsikring dækker kun brand og tyveri, men intet ansvar, så du er på røven hvis du kører ind i noget om vinteren.
De vil se billeder af bilen så de kan se den svare til en klassisk bil, dvs. de vil sikkert ikke forsikre den hvis den har skørter op over begge ører der ikke passer til tiden.
De kræver du har et andet køretøj tilrådighed året rundt.

Det er en hobbykørsels forsikring, så den dækker sikkert ikke en ulykke der er sket under arbejde...

Men de er rimlig large, man kan sagtens ringe og be om dispensattion, hvis du skal kører et bryllupspar, eller du skal ha` den ned på værkstedet i december., Det har jeg da gjort.

Jeg giver 2086,- årligt for 100.000 kasko, ansvar og brand.
:-)

Jeg deponere ikke pladerne...

håber det belyste noget af det...

julianfalck

Svaret d. 24-04-2009-14:52:13


Min Mini er fra 86` så jeg kan desværre ikke køre på en klassisk forsikring så jeg ringer til mit forsikringsselskab (Alm Brand) når den skal stå stille og så ryger den i noget de kalder stilstandsforsikring. pladerne skal man tage af og opbevares i et andet lokale. så betaler jeg 12% af den egentlige præmie imens den står stille...

M.V.H.
H.C. Hansen
Miniklub Midt-Vest

H.C. Hansen

Svaret d. 24-04-2009-16:04:39


det var da også en metode... :-)

julianfalck

Svaret d. 24-04-2009-16:30:28


Tak for hjælpen :) Må hellere se at få det gjort så, den kommer desværre til at stå på værkstedet resten af sæsonen også :( Men fik da glæde af den sidste sæson :)

Kasparr

Svaret d. 24-04-2009-18:43:22


Tilbage