Generator hjælp

23-04-2009-12:38:07

hej med jer

Jeg står og har købt nyt anlæg til bilen og det virkede fint, lige indtil generatoren røg sig en tur. jeg vil høre om der er en som ved hvor stærk en generator der skal til. Forstærkeren til anlægget er på 800W.

Venlig hilsen Kjarzan

Kjarzan

Der skal da vist et mindre kraftværk til den slags! ;-)
800 W kontinuerligt er sgu over 60 ampere. Det må være et spørgsmål for de autostereo kyndige! :-)
En standard størrelse generator ligger på 35 til 40 amps.
Men skal kondensatorerne ikke levere de strømme kortvarigt?
Så det måske ikke er anlæggets skyld?
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 23-04-2009-13:26:13


Prøv at hør hvad H.C har gjort med hans. Han har et par 1000 W i sin. :-P

Appelsinen

Svaret d. 23-04-2009-13:34:25


Puha! Alle de stakkels hestekræfter, der ikke når ned på jorden, bare for lydens skyld!! :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 23-04-2009-13:43:39


hej

Det er vel 66,666A dit anlæg trækker ved precis 12v men du køre vel heller ikke med fuld knald på andlæget når du køre, for det er jo kun ved fuld belastning at forstærkeren trækker 800W :-)

Mvh. Rasmus

mayfair91

Svaret d. 23-04-2009-18:05:09


når man kører er der gerne ca de 14V på bilen og det hjælper jo en smule... ;-) jeg har forstærkere der trækker ca 2,4kw ved max tryk og jeg kører med en standard Generator (40A) MEN for at hjælpe lidt på det lille standard batteri har jeg så oveni puttet 2 gelbatterier på hver 850A (koldstartstrøm) Det hjælper! for at få lidt hurtig strøm ud til forstærkerne kom der lige et par 5Farads kondensatorer i...
Kan dog sige at jeg skal have en større generator i alligevel og et større +kabel og et stelkabel trukket til motoren (anlægget vil stjæle strømmen!)

M.V.H.
H.C. Hansen
Miniklub Midt-Vest

H.C. Hansen

Svaret d. 23-04-2009-19:07:08


2,4 kW? Fy for den lede rødbede. Så er den lille 40 amp på arbejde da.

Kjarzan, jeg ville tilslutte en kondensator. Det vil hjælpe dig med at fyre noget strøm hurtigt frem. Og køb et godt batteri. Enten et rørcelle batteri eller et gelebatteri.

Jeg bruger Exide Maxxima Deep Cycle batteri. Det er på 850 amp kortvarigt, og hvis du bruger kondensator oveni, så skal du vidst ikke være nervøs. Og husk man ikke holder til vildt høj musik i lang tid af gangen. Min generator er vidst på 45 amp, kan det ikke passe? Den er fra Mekonomen. Mekonomen handler også med Exide batterier.

Mvh Niels

Ministeren

Svaret d. 23-04-2009-23:28:00


Jeg har nu lidt svært ved, med min lille hjerne, at forstå, at anlægget skulle kunne grille generatoren. Den hælder jo bare strøm på batteriet. Forbruget varierer op og ned, og generatoren har sin kapacitet. Overskrides den, drænes batteriet bare.
Brændes af i den forbindelse? Tvivler.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 24-04-2009-00:53:33


Tilbage