promotive r1

22-04-2009-22:52:02

Hey
Jeg er i gang med renovering af min mini 1972 og tiden nærmer sig hvor jeg skal have bestemt mig for hvilken motor der skal i. Jeg er brændt varm på promotives r1 kit pga. holdbarhed-benzin økonomi-lyden men kan jo ikke lige gøres lovlig så er der nogen som har en ide om hva slags bøde man kan rende ind i? og hvad er tunings reglerne for så gamle biler

mmmmm

hej

det eneste der kan ske er vel, at hvis du bliver stoppet af politiet vil de vel sende bilen til syn.

men det værste er vel nok, hvis en person braller ind i dig, så for du vel hele skylden og det vil forsikringen jo ikke tage på sig pga. din bil ikke er ``helt rigtig``... så mit bud vil være at du kun bruger bilen på lukkede bane/områder og ellers bruger du du den ikke... ;-)

Med tunings regler på så gammel en bil, mener jeg at man må tune alt det man vil på den orginale motor dog uden at udskifte hoveddele så som motorblokken, krumtappen, topstykket osv. Du må altså gerne optimere den motor du har,
men hvis du udskifter hoveddelene på motoren, må du ikke overskride de max 20% forøgelse af motor effekten, det vil så også være gældene ved motorskift.

Vis du vil have en større motor i skal du betale afgift for det førøgede antal ccm den ny motor har.

ret mig venligst vis jeg tar fejl...
mvh Rasmus

mayfair91

Svaret d. 23-04-2009-17:19:02


Tak for svaret
Jeg må lige tage en snak med forsikrings selskabet..
Nogen der kender til de 1380 - 1430 motorer M E D og minisport laver? Hverdags bruglige - benzin økonomi - holdbarhed
Mvh MMMMM

mmmmm

Svaret d. 24-04-2009-20:22:44


1380`ere er jo opborede 1275 enheder. De vil have et 12H motornummer, som sagtens kan forsikres, også ved uheld, såfremt din bil er en Cooper S, eller hvis du har betalt afgift til Cooper S og derved lavet ``identitetsskift`` hvilket også indebærer bremseopgradering og flere dele der skal godkendes i en synshal.

1430 kender jeg ikke til. Mig bekendt laver man dem af en ny blok, ikke sandt? Jeg ville undersøge det inden, i hvert fald. Men motornummeret er nok ikke som en alm. mini 1275 enhed, altså ikke 12H.

Mvh Niels

Ministeren

Svaret d. 24-04-2009-23:16:25


Hej
mener en 1430 er en 1380 med anden krumtap, og dermed længere slaglængde, med hensyn til benzinøkonomi med den slags motor vil jeg sige den er lav.. min 1380er gik omkring 10-12KM.L. holdbarhed!!!! sørg for at få lavet en ordentlig gearkasse, taler af erfaring, den er jo kun bygget til små 70hk og ved daglig brug bliver den hurtigt slidt eller smadret, for den skal jo ha` noget gas af og til :-D

rød1000

Svaret d. 25-04-2009-16:38:41


Rød 1000, du har ret. Jeg læste også lidt om det i går aftes. Jeg fandt ud af det er en 1275 A+ hvor krumtappen slibes specielt, så slaglængden ændres, og derved opnås de sidste 50 cc. Det er med 73,5 mm stempler, samme boring som 1380`erne.

Ministeren

Svaret d. 25-04-2009-18:04:48


Tilbage