Kobling

21-04-2009-13:19:28

Så er det galt med den lille. Jeg har den nye kobling (verto) på.
Den fedter i alle gear, har svært ved at komme i bakgear. har sat ny slavecylinder på.
Syntes at jeg har prøvet alt hvad der bliver skrevet om her i forum.
Når jeg pumper den tager den slet ikke.
Er det byt til nyt?
Eller skal jeg finde en gammel motor med den gamle kobling (pre verto), og sætte den på i stedet for....

spillehaj

Har du fået udluftet skidtet?
Og er der noget med endestop på Vertoen? Som på den gamle type.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 21-04-2009-14:09:37


Jeg vil mene at jeg har udluftet nok har snart brugt 3 dunke.
Hvad tænker du på når du siger endestop?

spillehaj

Svaret d. 21-04-2009-14:16:34


det lyder som om din hovedcylinder er færdig.. eller osse skal du justere din kobling. på den lille bolt som armen går tilbage imod hvis du forstår.

turbo mini

Svaret d. 21-04-2009-14:55:09


Den store møtrik for enden af koblinghuset, kan skrues ind eller ud. Men jeg kan ikke huske hvordan der er på en Verto kobling.
Mener ikke, der er justeringsmulighed på selve koblingsarmen.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 21-04-2009-15:02:30


Jeg kan ikke justere på koblingsarmen, men jeg kan da prøve den store møtrik.
Jeg har lige været ude og trille en lille tur, koblingen tager først fat, når den næsten er i bund. Hvis jeg giver den gas lige med det samme efter jeg har skiftet gear fedter den, men hvis jeg venter 1-2 sekunder gør den det næsten ikke. Det er selvfølgelig først når den er blevet varm at den gør det:D

mvh. Peter

spillehaj

Svaret d. 21-04-2009-15:50:55


Den skal jeg lige have uddybet. Kan den først koble ud, når koblingspedalen er næsten i bund? Eller ?
Men jeg tror turbo mini har ret. Det kunne godt være hovedcylinderen.................tror jeg ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 21-04-2009-15:57:17


Vi skal lige prøve at adskille to ting fra hinanden.

Fedter koblingen - og kan den ikke koble ud.

Hvis den fedter er årsagen dårlig friktion (olie på navet, eller det er slidt, så nittere har kontakt med metaloverfladerne) og/eller manglende ``sammenspændingskraft``, normalt fordi der ikke er frigang i koblingen = dårlig justering.

Kan ikke koble (tilstrækkeligt) ud. Hydraulisk system og/eller justering.

Først sørger du for at hydraulikken og justeringen er i orden. Hvis den stadig fedter, er det ud med koblingen.

Boman

Svaret d. 21-04-2009-16:10:15


Prøver lige igen:D
Min koblings pedal er helt blød indtil der er 1cm tilbage og der kobler den først ud, når jeg så har sat den i gear skal jeg bare slippe pedalen 1mm så begynder den at køre. Hvis jeg så giver gas med det samme fedter den rigtigt meget. Nu snarker jeg fra 1 til 2-3-4. Men hvis jeg venter 1-2 sek. med at give gas fedter den men ikke ret meget:D
Håber den var lidt mere forstålig.

peter

spillehaj

Svaret d. 21-04-2009-16:37:14


Okay, så tænker vi................................... :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 21-04-2009-16:54:51


Hej.
Vi ta`r den lige igen.

Fedter koblingen, meget eller lidt er det selve koblingen der er deffekt/slidt mm.og så må den skiftes (evt finde årsagen)

Kan du ikke koble ud, er der tale om en fejl i enten dit hydrauliske system, eller også er den justeret for dårligt.

Hvis den bruger bremsevædske, er det dine trykcylindre, hoved/slave der er deffekte


Er det noget den lige er begyndt på?

Knast

knast

Svaret d. 21-04-2009-17:15:33


Av av så er det jo på med arbejdshanskerne,ud med koblingen:D

Så kommer der lige et 10000kr spørgsmål, skal jeg finde en motor med den gamle kobling, har en 1100 nu.

Jeg ved næsten godt hvad knast vil sige:D
Jeg overvejer på sigt at sætte en 1275 i.

spillehaj

Svaret d. 21-04-2009-17:29:56


Tilbage