Bremser virker ik (ign lamper lyser også)

20-04-2009-19:39:26

Da jeg skulle hjem fra arbejde idag kunne jeg pludselig ik bremse... jej fyldte lidt bremsevæske på men ingen held... bremsen går helt i bund... der er tromler på og ingen bremseforstærker.. den er fra 78.

desuden er ign lampen begyndt at lyse hele tiden efter at jeg har været løbet tør for strøm på bat.

nogen der kan hjælpe og gerne hurtigt

TAKKER !!!

bjbruun

Du skal da ihvertfald hurtigt lade være med at køre!! ;-)
Og må ned på alle fire, for at se, hvor pokker den bremsevæske bliver af. Måske en sprunget slange, men sikkert en utæt hjulcylinder. Den må være pladdervåd af bremsevæske ved et af hjulene.
Har du et mullimeter må du igang med at måle list spænding. Der skal helst være 12,3-4-5-6-7 volt eller mere på batteriet, og måske 13,5 når motoren kører.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 20-04-2009-19:45:20


har allerede været nede på alle fire... og det ser ik ud til at der kommer bremsevæske ud nogen steder... der var vist heller ik så meget på da jeg købte den for 2 mdr siden, og når man pumper bremsen forsvinder det ikke fra beholderen.... så tror ik den er utæt, men kan det være hoved cylenderen??

bjbruun

Svaret d. 20-04-2009-19:54:00


Er der vådt under pedalerne?
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 20-04-2009-20:03:03


det tror jeg faktisk ik...

bjbruun

Svaret d. 20-04-2009-20:18:03


jeg har foresten kørt 170km siden den løb tør for strøm.... burde den ik være ladet op?

bjbruun

Svaret d. 20-04-2009-20:26:01


Tjo.....det skulle man da mene. Det kan jo være, at generatoren har opgivet livet. En brændt diode i ladekredsløbet, så mister den jo pusten.
Og det med bremserne? Hvis du ikke kan se nogle utætheder, må det næsten være hovedcylinderen. Pakningerne må være gået til.
Tror ikke engang man kan få et rep. sæt til den type hovedcylinder længere :-(
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 20-04-2009-21:35:08


nu har jeg været ude og kigge på den... en trommel for og bagpå er våd i bunden... så det kunne jo godt være derfor den bruger væske.... men når man fylder nyt på og pumper burde den jo blive hård, men den et blød som smør og væsken forsvinder ikke...

kan man teste hovoedcylinderen på nogen måde??

bjbruun

Svaret d. 20-04-2009-22:58:45


lufter du ordenligt ud? bare det mindste luft får det til at føles meget blødt...

julianfalck

Svaret d. 20-04-2009-23:45:21


Det er jo kommet meget pludseligt så det burde ik være luft i systemet

bjbruun

Svaret d. 21-04-2009-13:18:57


En strøtanke: Hvor slidte er dine bremsebakker? Syntes at kunne huske et lignende problem, hvor mine bakker var slidt i en sådan grad at stemplerne ikke kunne aktiveres ordentligt...
Tænker også på om det kan være gummiet, der er mørnet således at det er blevet utæt? Du skriver jo at du kan se væske ved 2 af hjulene.

peteh

Svaret d. 21-04-2009-19:22:11


syntes du skal tjekke hele systemet, bremser skal man ikke spøge med, slangerne kan godt være så møre at de springer indvendig, dvs. de ``puster`` sig op når du bremser og ser normale ud når du ikke bremser, og der kommer ingen væske ud af dem, har der været bremsevæske i tromlerne skal du smide bakkerne ud og købe nogle nye, væsken bliver i belægningen så du får en olieret overflade hver gang der bremses.

hovedcylinderen kan sagtens renoveres der sidder et par tætningsringe i som skal skiftes, men hvordan man kan se om den er utæt ved jeg ikke, væsken kan jo presses tilbage i beholderen hvis tætningerne er slidt.

rød1000

Svaret d. 25-04-2009-17:03:50


Tilbage