mangler stadig hjælp til affjedring

20-04-2009-17:43:47

Hej Minispeed.
Jeg spurgte sidst om der var nogen der vidste hvorfor min mini hænger i den ene side. jeg vil gerne bestille en ny gummikugle, men hvis det ikke er det så er det jo dumt. jeg fik ikke et helt konkret svar, så hvis der er nogen der ved hvad det er vil jeg gerne lige spørge igen (:
på forhånd tak
Nikolai

Heissel

HVOR GAMMEL ER DIN MINI HILSEN OLEP

OLEP

Svaret d. 20-04-2009-17:58:32


Det er ikke helt nemt med konkrete svar, sådan hvad det kunne være. Men jeg tror nu det er knokkelkuglen, der er slidt, evt. trådt gennem nylonskålen.
Den ville jeg nu prøve at skifte i første omgang. 4-5£ koster dimsen. ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 20-04-2009-18:33:47


argh. den er fra 75` den knokkelkugle, hvordan skiftes den. der er jo ikke meget plads deroppe. og nylonskålen også evt. ?

Heissel

Svaret d. 20-04-2009-19:18:25


Du skal have den øverste bærekugle løsnet, den lille gummipude under øverste svingarm ud(skrue sikkert rusten). Så komprimeret gummifjederen oppe fra motorrummet. Der findes specialværktøj til den sag ;-)
Så bliver der lige akkurat plads nok til at trompeten med kugle kan pilles ud. Nylonskålen kan få en slat varme med en gasbrænder, så er den lettere at fiske op.
Og hvis knokkelkuglen er fra -75, så er den 98% sikkert død :-)
Selvom manchetten ikke er defekt, tørrer fedtet ud.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 20-04-2009-19:27:45


Hvor blev du af i lørdags , vi kunne sikkert have hjulpet div da vi var i området .

Fidde

van man

Svaret d. 20-04-2009-20:21:20


jeg har prøvet at skrive til din mail angående hvornår det var uden held ): carsten ved du hvor dette værktøj kan findes ? og hvor den kugle kan købes med skål tilhørende

Heissel

Svaret d. 20-04-2009-20:41:54


og jeg skal lige være helt med egentlig. der sidder to ting af gummi. den ene sidder oppe nærmest i motorrummet og er vel 10cm i dia. det er den som skal ud ikke og den du kalder knokkelkugle? (: (:

Heissel

Svaret d. 20-04-2009-20:45:27


Den der sidder øverst er selve fjederen. Den bliver siddende, når man komprimerer den. Knokkelkuglen sidder nede for enden af trumpeten, ned i øverste bærearm. Siddende i en nylonskål.
Knokkelkuglen kan du helt sikkert få hos Nordisk Morris Minorlager eller hos AKM Racing i Thisted, Georg hedder manden ;-) Og han ved alt. :-)
Det skulle nu ikke undre mig, om bemeldte steder ikke også har den slags værktøj.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 20-04-2009-21:39:03


Og har sendt dig en PM :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 20-04-2009-21:41:40


Tilbage