23-04-2006 20:40:13
så kommer mini en på plader imorgen.. så ska ha bygget en lille mølle på hva kaburator ska man bruge til sån et projekt..
en hif 44. fra en metro turbo. eller en anden der kan tåle tryk.
emaljevan
Svaret d. 24-04-2006 04:23:08
Jeg vil også sige en Hif 44 Tryk Kaburator, fra en metro turbo eller en mini ERA!.
Mvh Gomme
gomme
Svaret d. 24-04-2006 11:11:10
gomme: ka se du har sat din kaburator på suge siden eller er det bare mig.. hva for en turbo har du brugt..???
clubman
Svaret d. 24-04-2006 18:13:34
Hejsa!
Ja, min kaburator sidder på sugesiden af turboen!.
Det er et kit der er bygget af et firma der hedder Turbo Technics i england, det er tilbage i starten af 80èrne at de byggede dem, har jeg ladt mig fortælle.
Turboladeren er en Garrett T3, oprindelig sad der en Hif 44 tryk kaburator på sugesiden, men den har jeg pillet af og sat en almindelig Hif 44 på, da det ikke er nødvendigt med en tryk kaburator når man suger igennem den!.
Mvh Gomme
gomme
Svaret d. 25-04-2006 09:55:33
Hej, jeg kunne ikke svare på dit sidste indlæg, har du fået styr på dit tændingsbanken???
Ian
Svaret d. 25-04-2006 10:20:28
så kan jeg jo sån set bare bruge min standart kaburator til a starte med.. en T3 lyder da lidt stor til en 1275.. så ska den da os have lidt omdrejninger før den lader..
clubman
Svaret d. 25-04-2006 11:02:31
Hejsa!, ja du kan jo sådan set godt bruge din standard kaburator, hvis du vil suge igennem den, ellers ikke.
T3 ved ikke om den er for stor, det er jo den de har bygget kittet med så mon ikke at de ved hvad de har gjort, det hele afhænger jo også lidt af hældningen på turbinehjul osv.
Jeg starter ladetryk ved 2700 omdr/min og max ladetryk er ved ca 3500 omdr/min.
Nej har stadig lidt problemer ang. tændingsbanken men skal have bilen på rullefelt torsdag, så regner jeg da med at det forsvinder efter nogle justeringer.
Mvh Gomme
gomme
Svaret d. 25-04-2006 17:35:19
Lidt apropos... Du skulle vel ikke stadig ligge inde med den tryk-karburator?
Mvh. Jens-Ole
Jens-Ole
Svaret d. 25-04-2006 23:29:51
Hvis du køre med for høj kompretion vil den tændingsbanke når der kommer ladetryk. Har du sænket kompretionen til 8 eller 8,5
Ian
Svaret d. 25-04-2006 23:45:33
Hejsa!
Jo jeg ligger da stadig inde med den tryk-kaburator, men ved ikke om jeg vil sælge den.
Mvh Gomme
gomme
Svaret d. 26-04-2006 11:18:08
Ok.. Hvis du skulle komme i tanke om at du ikke vil have den til at ligge længere, må du endelig sige til!
Så må vi se om jeg kan komme i gang med at lege med lidt flere heste.... he he!!!
Hvad er forskellen egentlig på de to typer karburatorer?
Mvh. Jens-Ole
Jens-Ole
Svaret d. 01-05-2006 22:28:32
Tryk kaburatoren er lavet til at man kan kører med ladetryk, altså sætte tryk ind i kaburatoren, det kan en almindelig kaburator ikke tåle har jeg ladet mig fortælle da de bliver trykket i stykker indvendigt!. Ret mig endelig hvis jeg er helt galt på den!.
Mvh Gomme
gomme
Svaret d. 02-05-2006 10:08:58