Mascot sort eller koks???

06-04-2009-22:40:25

Halløjsa Jeg skal have min bil til maleren og kan ikke rigtig bestemme mig om farven, men har tænkt på sort med hvidt tage eller koks grå med hvidt tag... Hvad kune værre fedt her tik sommer...

KØSTER

Farve er jo en smagssag som det er svært at give andet end personlige holdninger til.

Personligt syntes jeg at det er synd at male en Mini helt sort. Som udgangspunkt siger man jo at sort maling på en bil er med til at viske linierne ud og fjerne mange af de detaljer som designeren i sin tid har tænkt. Og specielt på en mini ville det jo være synd. Så jeg ville helt klart vælge den koksgrå.

Men det er jo bare min holdnig ;)

skrue

Svaret d. 07-04-2009-09:54:27

Og den sorte farve er komplet umulig at holde! :-) Skal helst akylles i regnvand, for ikke at få kalkpletter. Ihvertfald her hvor vandet er meget hårdt.
Og ikke mindst ses den mindste ridse, og grundarbejdet med spartel og videre skal være 112% iorden.
Tartanrød RD9 og hvidt tag..........nå undskyld, det var bare min favorit color! ;-)
Men ellers hopper jeg på holdet med koksgrå ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 07-04-2009-10:06:20

jeg er på det sorte hold, det er ikke en farve man ser på en mini hver dag, på samme tid syntes jeg at ikke-metalfarver får en mini til at se mere original ud..sådan lidt mindre thansen.. ;-).
PS. hvis du får en skade på en dør, bagklap eller anden så den skal males igen, er det lettere at ramme en ikke-metalfarve....
cheers
martin

martin thang

Svaret d. 07-04-2009-21:36:14

lige et eksempel på en fin sort mini

http://www.hms.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=5412&view=previous&sid=a16a32e25b9da2be600bba56d39e23b9

martin thang

Svaret d. 09-04-2009-09:36:14

Tilbage