kører på 3 cylindere

26-03-2009-21:55:03

Dav..

Min mini kører på 3 cylindere en gang imellem og det giver en meget ujævn tomgang.. men når den gør det kan man bare give den lidt gas og så kommer den sidste med igen.

Hvad kan være galt?

/Søren

SørenG

En manglende cylinder bliver mindre udpræget med højere omdrejninger, så måske den slet ikke ``kommer med`` alligevel?
Nye tændrør/kabler.
Og fat i noget kompressionsmåler-værk.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 26-03-2009-22:22:32


du kan evt. også lige kigge ind i strømfordeler koppen og se om der skulle være meget ir på en af terminalerne. Hvis du skulle være så uheldig at der er noget med et stempel/stempelringe, kan det testes med at helde en sjat olie i hver cylinder og starte den, hvis den går fantastisk i starten og så bliver dårlig er der en chance for den er gal der. Toppakningen kan du checke ved at pumpe luft i hver cylinder og se om vandet i køleren stiger... men en kompressionstest fortæller også sandheden... :-)

julianfalck

Svaret d. 26-03-2009-22:57:14


kunne måske også være modstand i et af tændkablerne, har oplevet at der var 1 der var halvdødt pga ir, det er jo kun en tynd leder, det kunne jo være ham der OHM`s der leger i dit kabel.

transvan

Svaret d. 27-03-2009-07:02:09


jeg ville godtnok blive ked hvis det var en stempelring den var gal med.. da det er en fuldstændig nyrenoveret motor.

SørenG

Svaret d. 27-03-2009-14:41:55


Jeg nævnte også kun fordi at det har jeg selv oplevet... Den der samlede den ``glemte`` en skrabering på en af stemplerne. det var ikke en rar opdagelse. :-S

Men det skulle da være underligt hvis det var det, så ville det jo ligne en hel sammensværgelse ;-)

julianfalck

Svaret d. 27-03-2009-15:00:23


Hvis det er en nyrenoveret motor, så må man da formode at motoren ikke fejler noget, det er nok fra strømfordeleren og ud det er galt med, men prøv at skrue alle tændrør ud og sætte dem på hver deres tændkabel, når det er gjort læg dem alle på ventildækselt eller et sted hvor de får stel, drej så på nøglen, så kan du se om alle gnister og der med om den tænder på alle 4.

frank

minibisse

Svaret d. 27-03-2009-15:00:56


Så fik jeg det til at virke.. det var vidst rotor dækslet den var gal med, men jeg skiftede også tændrør med det samme..

/Søren

SørenG

Svaret d. 28-03-2009-17:24:09


Tilbage