ud med mototren?

18-03-2009-18:09:34

Hej minispeed. ville bare lige høre om der skal bruges noget bestemt værktøj til at hive motoren ud af min mini fra 75. og i så fald, kan i ike give et prej om hvor jeg skal starte og slutte (:
på forhånd tak
Heissel

Heissel

Der er skal bare almindeligt håndværktøj til, som du finder i køkkenskufferne! ;-)
Nå! Men det kan knibe med pladsen, hvis man har størrelse 45 fingre. Der mangler plads ved boltene til nederste motorophæng.
Ellers er det bare pluk og play :-)
Husk endelig at få løsnet speedometerkablet, inden du hiver motoren helt op. Evt. pil det af ved speedometeret og træk det ud i motorrummet.
Slavecylinderen til koblingen lader du bare hænge i slangen, og skruer den af på koblingshuset. Så slipper du for at udlufte den senere.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-03-2009-21:31:25


okay. det lyder faktisk ikke som det store problem. mine fingre er knap 45 så håber det går.
men nu du siger det med koblingen. det føles lidt som om at jeg kan pumpe min hårdere efter et par tryk. når jeg har kørt lang tid ud af lige vej og skal til at koble ind, føles den helt let. men hvis jeg lige trykker to gange så bliver den hård og kobler fint ud

Heissel

Svaret d. 19-03-2009-13:15:01


Så trænger den bare til at blive udluftet. Evt. en ny slavecylinder. Husk at efterfylde med bremsevæske.
Keine problem ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 19-03-2009-13:57:02


takker for svarene (:

Heissel

Svaret d. 23-03-2009-10:17:26


Tilbage