motorrenovering

18-03-2009-17:00:34

nå min toppakning gik sig en tur, med en masse hvid røg som resultat :-(
nå toppen er pillet af og pakningen er røget ud til en kølekanal. men hvordan kan den det ?
nu læste jeg lige et andet indlæg hvor der stod noget om olietyve ! på min motor sad de på udstødningssiden, men Anders nævner at så ryger ventilstyrene. hvor skal de helt præcist side ?
toppen er en 12g295 hvis det har nogen betydning. den er blevet planet og jeg er i gang med at ordne ventiler. når den nu er skilt ad aligevel. jeg fik et toppakningssæt fra åkm men der var ikke nye olietyve med, de gamle ser ikke ud til at have lidt skade så tror jeg smider dem på igen.

staalorm

Som anders nævner skal de sidde på indsugningsstyrne.
Når udstødnings ventilen står åben er der tryk nede fra og olie vil nærmere blive blæst tilbage op til nikketøjet. Når din toppakning er gået er det en rigtig god idé at få topstykket plannet, Kontakt Turbo Mini, han kan gøre det rigtig godt... :-)

julianfalck

Svaret d. 18-03-2009-17:08:19

toppen er blevet planet.
jeg syns det er lidt underligt at de skulle være sat forkert, da det er meget mini kyndige folk der har bygget motoren.
ok de bliver sat på indsug siden når det bliver samlet

staalorm

Svaret d. 18-03-2009-17:14:52

Jeg har oplevet at få en spritny refurbished 998 fra england, jeg ved ikke hvorfra da det var igennem en rigtig fin minimekaniker, Men jeg fik den, og der ver ikke monteret skraberinge på de to miderste stempler... ikke så fedt... :-(

julianfalck

Svaret d. 18-03-2009-19:08:44

Tilbage